Een weekje vakantie - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu Een weekje vakantie - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu

Een weekje vakantie

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 Februari 2013 | Bonaire, Kralendijk

Bon Nochi!

Afgelopen week hadden we lekker een weekje vrij! Vakantie! Geen stage vanwege de carnavalsvakantie. En het was een heerlijk weekje, we hebben leuke dingen gedaan en nu ik terugkijk op afgelopen week en bedenk dat ik morgen weer voor de klas sta merk ik dat deze week echt voorbij gevlogen is!

Maandag zijn we met zijn drietjes naar Jibe City geweest. Ik heb weer gesurft, en gelijk een strippenkaart gekocht waardoor ik de komende 3 maanden genoeg kan surfen om het een beetje te leren -hoop ik;)-.

Dinsdag heb ik gezellig met Skye geluncht, in Kralendijk. Eerst een lekkere tosti gegeten bij City Café, en daarna in een harde regenbui doorgerend naar Lilly's voor een ijsje. In Kralendijk was het erg druk, er was weer een cruise. Skye vond die toeristen maar niks, we werden zelfs aangesproken om fietsen te huren zodat we een eiland tour konden maken. Hé, ik dacht nog wel dat ik inmiddels als echte local gezien werd hier!

Woensdag was een 'huiswerk-regel-dagje'. Vrijdag was Jolanda jarig, dus woensdag hebben Nardi en ik slingers gekocht om het huis te versieren. 's Middags heb ik een hele tijd met Jolanda aan school gewerkt voor stage, wij zouden het nieuwe thema 'Piraten' voorbereiden voor de komende 4 weken... Wat een werk, maar het is een leuk thema! Morgen beginnen, ik ben benieuwd hoe de kids het gaan vinden! :)
Woensdagavond zouden we naar een live optreden gaan in Little Havana. Hier kwam Jaimi Faulkner optreden, een Australische gitarist en zanger. Hij was zoo leuk! Ik heb een cd van hem gekocht als herinnering aan deze geslaagde avond, 't was echt top! Voor iedereen die benieuwd is naar zijn muziek; volgens mij gaat hij in Maart door NL touren ;-)

Donderdag zijn we lekker naar Klein Bonaire geweest. Nardi had een lokaal taxi-bootje gevonden met speciale prijs voor locals, dus voor 10 dollar pp werden we daar naartoe gebracht. In principe is het niet zo ver varen, maarrr.... Onderweg ging de boot stuk. We lagen voor de kust, maar nog aan de verkeerde kant van het eilandje. Oh oh.... Na een aantal telefoontjes etc kwam er gelukkig net een andere taxi aan, vanaf Klein, die ons zag liggen. Hij heeft een van onze bestuurders meegenomen terug naar de kust, zodat hij een speedbootje kon halen en ons daarmee naar het eiland kon brengen. En wij? Wij zaten al die tijd heerlijk in bikini op de boot, in het zonnetje, te genieten van het dobberen op zee. Toen we 's middags weer opgehaald werden, bleek gelukkig de boot weer gemaakt te zijn.
Donderdagavond is Nardi haar ouders gaan ophalen, en Jolanda en ik gingen een ijsje eten bij Gio's. Maar, na een tijdje ging mijn telefoon, Nardi belde. 'Uuuhm, Anne, ik denk dat we een probleempje hebben...".... Na haar belletje zijn Jolanda en ik lachend naar Nardi toe gelopen (die ergens vast stond in de stad), want Nardi had de buddy van de scooter dicht laten vallen terwijl de sleutel nog in de buddy lag... Okee, dat was best lastig, maar ook wel grappig! Na een tijdje rommelen aan het slot en de buddy, zonder effect, zijn Jolanda en ik de andere scooter gaan halen. Eenmaal thuis aangekomen kwam er iemand op een scooter aangereden, toeterend, en 3x raden wie dat was...? NARDI! :) Een jongetje van onze stageschool, met kleine handjes, kon met zijn handen onder het zadel door de buddy in, en heeft de sleutel op die manier te pakken gekregen! Hij was Nardi d'r held van de dag (en ook een beetje die van ons)!
Rond een uur of 11 zijn we met zijn drietjes nog even een drankje gaan doen bij Karels, om daarna door te gaan naar Little Havana. Jolanda had met een paar meiden afgesproken om haar verjaardag daar in te luiden, dus daar stonden we dan af te tellen tot ze 21 jaar was! Uiteindelijk besloten Nardi en ik rond 1 uur maar naar huis te gaan, zodat we het huis konden gaan versieren voor Jolanda thuis kwam. En ja hoor, nadat alle slingers en balonnen door het huis hingen en we net in bed lagen, werd Jolanda netjes thuis gebracht! Ze was helemaal blij met de versieringen, voelde zich al helemaal jarig! Yes, onze missie was geslaagd! :) Toen maar gauw gaan slapen, want om 9 uur hadden we Jolanda haar ontbijtje op bed beloofd, zodat ze optijd kon gaan surfen... Het zou immers gaan waaien vrijdag!

Vrijdag ochtend om half 9 ging dus onze wekker, en hebben we een ontbijtje gemaakt. Niet zomaar een ontbijtje, een écht verjaardagsontbijtje natuurlijk! Gekookt eitje, warme broodjes, croissantje, en als klap op de vuurpijl: sterretjesvuurwerk! :)
Na het ontbijt ben ik met Jolanda samen naar Jibe gegaan, waar ik een paar uurtjes lekker gerelaxed heb. s Middags heb ik thuis verder rustig aan gedaan, ik was donderdag wat verbrand op Klein Bonaire dus wilde niet de hele dag in de zon zitten vrijdag.
Vrijdag avond zijn we natuurlijk lekker uit eten geweest, bij Bobbejans! De spareribs waren wederom erg lekker :) Na ons etentje zijn we thuis gaan omkleden, om daarna naar de bruiloft van mijn mentor te gaan. Het was zo leuk om een echte, Antilliaanse bruiloft mee te maken! We hebben veel gelachen, gekletst en gedanst. Ja, zelfs ik heb gedanst, haha!

Gisteren ben ik met Nardi en haar ouders mee op stap geweest. We hebben eerst boodschappen gedaan en vooral weer wat fruit gehaald op de 2-wekelijkse fruitmarkt, en daarna gingen we naar het Gotomeer om flamingo's te kijken. Tenminste, dat dachten we.... Volgens de vader van Nardi hielden ze een siësta in de schaduw, maar het was in elk geval best een tegenvaller. Stonden we dan voor een groot, leeg meer... Hopelijk volgende keer meer geluk! Wel hebben we mooie stukjes van Bonaire gezien, we zijn langs een stukje wilde kust gereden waar de golven hard tegen de rotsen kwamen. Erg mooi om te zien, en we hebben veel gelachen! 's Avonds hebben we Jolanda op het vliegveld afgezet, want haar ouders en zusje kwamen gisteravond aan. Wij zouden bij het hotel van Nardi haar ouders naar live muziek gaan, maar na 10 minuten waren we daar wel klaar omdat het niet zo veel voorstelde... Uiteindelijk besloten we naar 'The voice of Bonaire' te gaan, waar we al heel veel bekenden tegenkwamen! Het leek wel alsof half Bonaire daar was ofzo, erg gezellig! Toch maar niet te laat gemaakt, maar de sfeer was erg leuk. Komende 8 weken is dat iedere zaterdag avond, leuk om eens vaker een kijkje te nemen :)

Vandaag heb ik lekker rustig aan gedaan, terwijl Nardi de verjaardag van haar vader viert en Jolanda is gaan duiken. Ik doe wat aan school en stage, heb wat kunnen uitslapen, boodschapjes gedaan en vanavond kan ik dan eindelijk ook naar het vliegveld, om mijn ouders op te halen! Ik ga samen met mijn familie naar het vliegveld, om ze op te wachten, en ik heb er super veel zin in! Komende week zal vast een druk en vermoeiend weekje worden, maar ik weet nu al dat ik er heel erg van ga genieten!

Jullie horen volgende week vast hoe ik het gehad heb!

Liefs!!

  • 21 Februari 2013 - 10:08

    W.m.hofte:

    lieve anne,


    je uitgebreide reisverslag gelezen,wat ,n rot leventje hebben jullie toch.
    wij krijgen a.s.zondag waarschijnlijk weer sneeuw.
    geniet maar lekker van dit weekje,en doe iedereen veel groetjes
    en liefs.momenteel schijnt de zon,maar met een noordoostenwind
    is het bar koud.
    dikke kus omi.

  • 25 Februari 2013 - 19:32

    Anke Rauch:

    Hallo Anne, ik lees het verslag pas net. Maar het was inderdaad gezellig!
    Leo en ik zijn blij dat we op Bonaire zijn geweest, een reis om nooit te vergeten en wij snappen wel dat jullie het daar naar jullie zin hebben!!:) Wij hebben er in ieder geval van genoten!

    Nog 9 weekjes en dan zijn jullie alweer thuis! Geniet ervan, ik heb begrepen dat het met jouw ouders daar ook héél gezellig was!
    Jullie zijn alledrie 'kanjers van meiden' Als ik het zo lees staat dat er wel raar, maar het is een waarheid als een koe!
    Groetjes en tot snel!

    Anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

love - believe - music - dream - wish - imagine - hope

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 16109

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 05 Mei 2013

Bonaire!

Landen bezocht: