Bezoek! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu Bezoek! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu

Bezoek!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

26 Februari 2013 | Bonaire, Kralendijk

Bon Nochi!

Afgelopen week was een heerlijk weekje met mijn ouders, broertje en zusje. Wat was het fijn dat ik ze weer kon zien, knuffelen en samen leuke dingen kon doen!

Zondag avond ben ik samen met mijn familie hier naar het Flamingo Airport gegaan, en op het moment dat we de auto geparkeerd hadden en de hal in liepen zag ik Willem de hal in lopen, gevolgd door Marieke en mijn ouders. Wat was het fijn om ze weer te zien!! Heerlijk!! Die avond hebben we met zijn allen heerlijke couscous van mijn tante gegeten in het appartement van mijn ouders, waarna we redelijk optijd weer richting huis gingen...

Maandag ochtend om 5.30 ging de wekker weer, de eerste dag stage na de vakantie was weer aangebroken! Aan de kinderen was dat te merken zeg, ze moesten echt weer even wennen aan het schoolleven! Luisteren, ho maar! ;-) Maandag middag heb ik samen met mijn ouders, broertje en zusje een rondje zuidkust gereden, langs de zoutpannen. Willem, Marieke en ik met zijn drietjes achterin de pick-up, zaten we dan in die achterbak! Heerlijk uitwaaien en genieten van het mooie eiland! We zijn geeindigd bij Jibe City, waar we met de rest van de familie een lekker drankje hebben gedaan. Daarna heeeerlijk gegeten, weer dankzij de lekkere kookkunsten van Saskia (mijn tante).

Dinsdag wederom stage, gelukkig begonnen de kids langzaam weer te wennen... 's middags zijn we met het gezin langs de westkust gereden, super mooie uitzichten! Uiteindelijk zijn we naar Rincon gegaan, waar we in een heel leuk tentje een pastechi hebben gegeten, met een verse bananensmoothie. We kwamen hier aan, bij een meneer die Norman heette, en werden hier heel hartelijk ontvangen. Ik houd zelf niet zo van de sfeer in Rincon, voel me er niet helemaal op mijn gemak, maar deze man was zo vriendelijk. Hij vertelde eerst over zijn home-made pompoensoep, die meer een zeer speciale groentensoep was. We kregen van hem 2 bekertjes soep om dit te proeven, en wat was dat lekker! Na lang wachten kregen we dan eindelijk de pastechi, maar dat was het wachten wel waard hoor! Zoooo vers waren ze, dat kon je direct proeven! Heerlijk! Gevolgd door de bananensmoothie, overigens ook zeer vers bereid, kregen we tot slot nog een stukje van zijn eigen kruidkoek te proeven. Wat een schat die man, zeker een adresje om te onthouden.

Woensdag merkte ik dat de eerste dagen van de week veel energie gekost hadden, dus heb ik 's middags lekker rustig aan gedaan in mijn eigen huisje. De kids hadden me op stage flink uitgeput, dus dit was een goed besluit! Mijn ouders kwamen wel nog kijken op stage s ochtends, was erg leuk om ze te laten zien op welke school ik nu les geef en hoe dit er aan toe gaat! 's Avonds zijn we met het gezin gaan eten in Captain Don's Habitat, super lekker! Alvast een beetje ter ere van mijn verjaardag, dus daar hoorde zelfs al een cadeau bij... Ik heb een super mooi boek gekregen met foto's, over de afgelopen 21 jaar van mijn leven. Wat ben ik daar blij mee, hij ziet er super mooi uit!! Het restaurant lag aan het water, en in het water schenen grote lampen. Op dat licht kwamen grote tarpons af, vissen van een paar meter. Heel tof om te bekijken! Ze liggen te wachten tot de bediening na de laatste gasten het overige eten het water in gooit, daarom komen ze iedere dag terug.

Donderdag begon de dag relaxed, lekker bij het appartementje van mijn ouders bij het zwembad gelegen. 's Middags zijn we naar mijn oom en tante gegaan, om daar heerlijk verse vis op de bbq te lunchen. Wat smaakte dat goed! Na anderhalve maand had ik nog steeds geen verse vis gegeten, hij was diezelfde ochtend gevangen en s middags zaten wij er lekker van te smullen. Hmmm! Daarna zijn mama, marieke, sas, skye en ik nog lekker Kralendijk in geweest, het centrumpje blijft best leuk. 's Avonds hebben we bij mijn ouders heerlijk pannekoeken gegeten, maar eerst moesten Nardi, Marieke en ik een duik nemen in het zwembad, onder de heldere sterrenhemel. Je ziet hier overigens zooo veel meer sterren dan in Nederland!

Vrijdag zijn we naar Jibe gegaan, waar Marieke en ik lekker gesurft hebben. Wat een doorzetter is mijn zusje, waar ik het surfen na 3 kwartier wel gehad heb is zij gewoon 2 uur lang doorgegaan! Vrijdag middag hebben we de lagoen bekeken, erg mooi weer om te zien. Dit ligt helemaal in het oosten van het eiland, waar de zee erg woest is. Papa en Willem hebben hier een aantal zeeschildpadden gezien, ik helaas niet want ik liep minder ver door... les voor de volgende keer...? ;-) Vrijdag avond hebben we gegeten bij Joe's Grillhouse, samen met Nardi, Jolanda en haar ouders. Erg gezellig, met zo'n club uit eten!

Zaterdag ben ik met mn familie naar Klein Bonaire gevaren. Marten (mijn oom) had een bootje geregeld, waardoor we om een uur of 9 op het eiland waren. Nardi en ik wisten dat je meer kans had op het spotten van zeeschildpadden als je vroeg was, dus we doken direct met onze snorkels en camera het water in... En ja hoor! Een zeeschildpad! Hij knabbelde aan iets op de bodem, en zwom even later iets verder om weer ergens aan te gaan knabbelen. Wat was het mooi om dit te zien! Helaas is mijn camera inmiddels kapot, dus onderwaterfoto's zitten er niet meer in.... :( Tegenvaller, maar niks aan te doen! 's Avonds hebben we overheerlijke shoarma gegeten bij mijn familie, wederom een hele gezellige en geslaagde avond!

Zondag was het weer vroegdag, want we gingen een dagje naar het National Park. Na een lekker ontbijtje dankzij Sas zijn we vertrokken in de pick-up. In het National Park hebben we mooie landschappen gezien, verschillende dieren, en mooooooie stranden! Een strand had erg wilde golven, waar mijn neefje los kon gaan op zijn skinboard. Een ander strandje was super mooi om te snorkelen. Toen Willem en ik aan het genieten waren van de onderwaterwereld, werden we ineens geroepen. Vanaf de kant zagen ze dolfijnen, maar helaas hebben wij deze niet kunnen zien omdat we te dicht op het wateroppervlak zaten.... Jammer, dat ik ze na anderhalve maand nog niet heb kunnen spotten, maar je moet altijd doelen blijven houden toch? :)

Maandag had ik vrij geregeld van stage, zodat ik nog een paar uurtjes met mijn ouders had. Dit vond ik erg fijn! Hierdoor kon ik ze ook naar het vliegveld brengen s middags, wat me niet mee viel... Het voelde erg gek om hier achter te blijven en niet met ze mee te vliegen... Gelukkig heb ik hier nog super lieve familie, Marten heeft me direct meegenomen naar de ijssalon! Het is nog steeds wel een gek gevoel en ik merk wel dat ik al lang weg ben, maar laten we de moed er in houden en hier lekker blijven genieten van al het moois wat hier is! Gelukkig heb ik 2 super lieve huisgenootjes die mij overal doorheen slepen, dus ook dit komt vast weer heel gauw goed :)

Nou lieve mensen, ik ga hier maar weer eens koken (nu moeten we zelf weer, nadat we ons een week hebben laten verzorgen door het thuisfront!) en me klaarmaken voor een nieuwe stagedag morgen. Vandaag leek het wel alsof de kinderen mijn stemming aanvoelden en aan me merkten dat ik niet stevig in mijn schoenen stond, wat een dramadag! Morgen nieuwe dag, nieuwe kansen, nieuwe start!

Ayo!


  • 26 Februari 2013 - 22:37

    Nesibe:

    Hoi lieve Anne,

    Wat een onwijs gave week heb jij gehad zeg met je ouders, broertje en zusje! Kan me voorstellen dat het erg fijn was om elkaar weer te zien:)

    Heel veel liefs,
    Nesibe

  • 27 Februari 2013 - 11:43

    Saskia:

    Ha Anne,

    Topweek was het inderdaad! Heerlijk om jou weer mee te maken! En de andere meiden. Wij gaan lekker nagenieten en jij geniet gewoon verder van het goede leven in die warme relaxte omgeving. Zo koud hier brrrrrrrrrr... En zo binnen.... En zo druk..... Enzo....

    Dag liefie, dikke kus!

  • 27 Februari 2013 - 14:14

    Kees:

    Ha Anne, we zijn volledig in de ban van de zalige week die we hebben gehad, om je weer te zien, om te toeren, te feesten, te eten, soms een slokje, dan weer een vis ga maar door, deze week was zalig. Fijn dat Marten en Sas en kids in je omgeving zijn om nu en dan een dip op te vangen, en ook vooral om plezier mee te maken. Ik wed dat als je 5 mei terug komt er op 10 mei al weer een verlangen is naar de warmte, de stranden, de geuren, de knoek, de mooie kindjes, de zee en een verlangen naar alles dat je niet gezien hebt!
    Dikke zoen pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

love - believe - music - dream - wish - imagine - hope

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 879
Totaal aantal bezoekers 16119

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 05 Mei 2013

Bonaire!

Landen bezocht: