Carnaval! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu Carnaval! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu

Carnaval!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 Februari 2013 | Bonaire, Kralendijk

Aloha!

Terwijl in Nederland in kou en sneeuw carnaval gevierd wordt, hebben wij hier de zomerse, zonnige versie van het carnaval!

Laat ik eerst beginnen met stage deze week. Maandag waren we vrij vanwege kindercarnaval. Lekker, zo'n extra lang weekend! Dinsdag en woensdag heb ik weer voor de klas gestaan, en de laatste dingen voorbereid met de kinderen voor de optocht vrijdag. We gingen verkleed als schildpadden, dus van papier maché hebben we schilden gemaakt en een soort handschoenen als zwemvliezen. Wat zagen de kinderen er leuk uit!
Donderdag waren we vrij, op een gesprek met de directeur na. We hebben nu een leuk onderwerp voor ons onderzoek, we gaan ons verdiepen in een methode voor sociaal-emotionele ontwikkeling. Deze heeft de school niet, maar is wel hard nodig! ;-) Na dat gesprek zijn we naar een strandje gegaan dat Nardi ontdekte, vlakbij stage. Heerlijk rustig daar, en super mooi snorkelen! Echt een strandje om terug te komen! De dag hebben we afgesloten met een lekkere pizza in een restaurantje, soms moet je even extra goed voor jezelf zorgen hè!
Vrijdag was het dan zo ver, de dag waar mijn kids al weken naartoe leefden; Carnaval! Met de hele school gingen we meelopen in de scholenparade, en wat was het leuk! Om 8 uur moesten we verzamelen bij het stadion, hebben we de kinderen nog wat schmink op gedaan en om 9 uur zijn we gaan lopen door Kralendijk. Tenminste, lopen... Dansen, springen, huppelen en de kinderen mee laten dansen! Het was zo leuk om te zien hoe sommige kinderen in het begin nog wat verlegen en afwachtend keken, en later helemaal los gingen! En hoe een meisje aan een stuk door danste op de gangnam style, het carnavalsnummer hier (omgevormd in salsa-versie en makamba-versie). Na ruim 2 uur dansen door Kralendijk kwamen we terug bij het stadion, met behoorlijk moeie benen en voeten. Ja, de spierpijn heeft een paar dagen geduurd, haha!

Zaterdag was het tijd om een dagje te relaxen, dus we zijn met zijn drietjes weer naar ons strandje gegaan. Heerlijk bijgebruind en weer mooi gesnorkeld. Zaterdag avond ben ik even bij Skye langs geweest om lekker bij te kletsen, quality-time met mn nichtje :)
Gisteren was het dan 'het Grote-Mensen-Carnaval' hier, een grote parade vol met mooi verklede mensen! Het was echt gaaf om te zien en er was zo'n gezellige sfeer in het centrum! Het was gezellig druk, overal kraampjes met lokale hapjes (pastechi's hebben we al helemaal ontdekt!) en er werden mooie kostuums gedragen. Gisteravond zijn we nog even gaan stappen, maar het stelde niet zo veel voor dus we waren al vroeg weer thuis.

Nu is het tijd om ons klaar te maken voor Jibe City, het waait dus ik denk dat ik maar weer eens een poging tot surfen moet gaan doen.

Ik begin soms Nederland best te missen, maar volgende week komen papa, mama, Willem en Marieke hier langs. Super gezellig, ik kijk er naar uit om met hen op het eiland te zijn!

Liefs vanuit het zonnetje!
Ayó!

• 11 Februari 2013 - 17:28

Saskia:

YES, IK WIL OOK PASTECHI!!! En Anne zien natuurlijk. En bijbruinen op jullie strandje. En verhalen horen. En naar Jibe. En naar de anderen. En ook een boek lezen hoor! Snap niet hoe je tijd hebt om ons te missen Anne haha :-) Dikke knuffel van je mama met zin om te komen

• 11 Februari 2013 - 21:05

Yvette:

Wat n geweldig carnaval!! Heerlijk om te lezen dat jullie t zo goed naar jullie in hebben.... En dat jullie goed voor jullie zelf zorgen :-)
    Ik zit eigenlijk weer eens te wachten op n verslag van Nardi; zet haar tussen het snorkelen, feesten, stage lopen, zonnen n ezels voeren ooom eens achter haar computer.... Hihi.
    Have fun girl! Xxx

• 11 Februari 2013 - 22:30

Ingeborg:

Dag Anne,
    Ik geniet van je verhalen op Bonaire, en de leuke fotos. Mooie vogels zijn daar en allerlei beestjes. Wij waren pas in Marokko, endaar werd een piepkleine kameleon te koop aangeboden. Annemarieke die ook mee was,was nogal ontsteld en vond het heel zielig zo'n beestje op een nogal vreemde markkraam met allerlei opgezette dieren en organen van dieren,en gedroogde huiden. Ze maken er medicijnen van (heb je vast wel eens van gehoord in de dierentuin) Ja, zegt de jongen van de kraam, koop maar !en je kan hem in je jaszak in het vliegtuig mee smokkelen. Nee dus. Annemarieke droomde die nacht van een piepklein zielig groen kameleonnetje.Lucille vond hem trouwens eng(hij wou zich in haar krullenbos verstoppen.) Nou je leest het, wij hebben ook weer wat meegemaakt, en waren even terug in de middeleeuwen.
    Lieve Anne , veel plezier met je familie op bezoek, en ik kijk uit naar je volgende berichtje.

• 12 Februari 2013 - 10:55

Lucille:

Wat een heeeerlijke foto's! Zo leuk om te zien en wat zijn die kindertjes schattig met hun pakjes....
    Ik weet nog wel hoe wij een keer als indianen verkleed naar school zijn gegaan en als gnuddebuddeke... Wow wat was dat ook alweer,, iets met heel veel gekleurde slierten ofzo... Ik weet het niet meer, maar fantasie hadden we zeker;)
    Big hug!

• 15 Februari 2013 - 15:21

Kees:

Zal niet waar zijn hoe snel we komen, over een paar uur gaan we daar eens een mooi feessie bouwen op bonaire, leuk om mekaar weer te zien en te zien hoe jullie leven er daar uit ziet. Heeel veel zin om lekker te lantefanten, rustig aan, de eerste muggebulten en om langs de kust van allerlei mooie dingen te gaan zien.
    Tot gauw liefs papa