Alweer een maand verder... - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu Alweer een maand verder... - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu

Alweer een maand verder...

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

04 Februari 2013 | Bonaire, Kralendijk

Hoi allemaal!

Het is alweer een maand geleden dat ik op Schiphol stond om te vertrekken naar dit mooie eiland. Wat vliegt de tijd voorbij, met alle mooie dingen die ik hier meemaak! Ik zit alweer op een kwart van dit avontuur!

Afgelopen week was een gek weekje... De laatste keer dat ik schreef, gingen we die middag naar Jibe City. Hier heb ik nog even gesurft, hebben we genoten van het zonnetje en het Bonairiaanse leven! Totdat Jolanda zich plotseling écht niet goed voelde. Gelukkig was mijn tante ook op het strand en gaf zij duidelijk advies om naar de Eerste Hulp te gaan. Auto geleend (want scooteren was moeilijk in deze toestand), dus ik met Jolanda achterin en mijn nichtje als gids naar het ziekenhuis gereden. Uiteindelijk na een aantal onderzoeken, veel medicijnen en rust gaat het nu een stuk beter met Jolanda, maar het weekend en de eerste paar dagen daarna liepen toch echt wel anders dan we hadden verwacht.

Op stage hebben de kinderen al mijn (overige) energie opgeslurpt. Ik blijf me soms verbazen over de problematiek van de kinderen die ik in mijn klas heb. De cultuurverschillen leken in het eerste opzicht niet zo groot, maar ik merk steeds meer dingen waar ik tegenaan loop. Doordat ik nu de dagen zelfstandig draai, merk ik ook wat mijn mentor over sommige leerlingen omschreef (aggressief gedrag bijvoorbeeld, ook naar leerkracht toe). Best pittig, om dit zelfstandig te doen, en na de carnavalsvakantie krijg ik er 2 'pittige kinderen' bij. Ik ben benieuwd, het is hoe dan ook érg leerzaam!

Donderdag zouden we een vergadering hebben, we hadden besloten er naartoe te gaan (ondanks dat we geen stage hadden vandaag). Dus wij netjes op de fiets met zn drietjes, komen we daar blijkt hij voor de onderbouw niet door te gaan. Op z'n Antilliaans dus. Jolanda en ik weer terug naar huis!

Vrijdag zijn we weer lekker naar Jibe gegaan. Dit keer heb ik de surfplank maar laten liggen, wel samen met nardi een stuk door zee gewandeld. Wat zijn deze chill-dagen toch lekker! :) Vrijdagavond heb ik pannekoeken gebakken, ooh wat smaakte dat goed! Helaas hebben we maar 1 koekenpan, dus na 5 kwartier in de keuken was ik het goed zat, maar het was de moeite waard! ;-)

Zaterdag hebben we de fruitkraam bij de Albert Heijn weer bezocht. Iedere 2 weken hebben ze hier allerlei aanbiedingen, waardoor we nu 2 meloenen, 12 sinaasappels, 20 kiwi's en 8 mango's hebben voor 17 dollar, zo'n 14 euro. Netjes toch? Verder zijn de boodschappen hier niet te betalen, zeker verse groente en fruit, dus deze tweewekelijkse kraam houden we er voorlopig in! We hebben zaterdag trouwens ook onze tweede scooter gehaald, waardoor we 's avonds naar een live optreden konden van Jeroen & Friends, op Jibe City. De weg er naartoe was erg donker zonder straatverlichting, af en toe een ezeltje langs de weg en verder nauwelijks verkeer, maar de avond zeer geslaagd! Lekkere muziek en een chille sfeer zo op het strand.

Gisteren was in Kralendijk de kindercarnavalsoptocht. Samen met Nardi ben ik hier gaan kijken, wat zag het er feestelijk uit! Ik ben heel benieuwd naar volgende week, dan is het 'grote mensen carnaval', dat zal nog wel een stuk uitbundiger zijn! Ik zal binnenkort foto's plaatsen van de carnaval, zodat jullie er een beeld bij krijgen. Gisteravond zijn we gaan eten bij mijn familie, ze hadden ons uitgenodigd voor een BBQ. Heerlijk gegeten en het was super gezellig!

Nu ziet het er buiten een beetje grijs uit, ik weet nog niet of we plannen hebben voor vandaag. Mijn huisgenootjes slapen nog, ik ga zo toch maar vast een ontbijtje voor mezelf klaarmaken geloof ik!

Dikke knuffel vanuit Bonaire!
Liefs,
Anne

ps: Super om jullie reacties te lezen, ik vind het erg leuk om te horen hoe het in Nederland gaat!


  • 04 Februari 2013 - 17:40

    Nesibe:

    Ha lieve Anne!

    Wat gaat de tijd dan toch snel! Leuk om weer zo'n leuke blog te lezen:)
    In Nederland scheen vandaag toch lekker het zonnetje!

    Wat een andere groep heb je dan nu zeg! Succes en plezier ermee! Ik kan niet wachten om je foto's van je kids te zien;)
    Blijf lekker genieten!
    Tot snel en liefs,
    Nesibe

  • 04 Februari 2013 - 17:40

    Nesibe:

    Ha lieve Anne!

    Wat gaat de tijd dan toch snel! Leuk om weer zo'n leuke blog te lezen:)
    In Nederland scheen vandaag toch lekker het zonnetje!

    Wat een andere groep heb je dan nu zeg! Succes en plezier ermee! Ik kan niet wachten om je foto's van je kids te zien;)
    Blijf lekker genieten!
    Tot snel en liefs,
    Nesibe

  • 04 Februari 2013 - 17:40

    Nesibe:

    Ha lieve Anne!

    Wat gaat de tijd dan toch snel! Leuk om weer zo'n leuke blog te lezen:)
    In Nederland scheen vandaag toch lekker het zonnetje!

    Wat een andere groep heb je dan nu zeg! Succes en plezier ermee! Ik kan niet wachten om je foto's van je kids te zien;)
    Blijf lekker genieten!
    Tot snel en liefs,
    Nesibe

  • 05 Februari 2013 - 00:56

    Marie-Anne:

    Ha jullie :)

    Het was ook lekker zonnig hier! Ha-ha. Voor een foto van ons in badpak in de sneeuw is het ook allang te laat :P
    Wat een avonturen, Anne. Fijn om te horen dat het weer goed gaat met Jolanda. En toch wel een verassing dat uitgerekend fruit en groente een punt vormen op zo'n eiland; ik dacht nog dat iedereen dat op hun hoed had groeien.
    Ook hier is het volgende week carnaval :) ik probeer om er bij te zijn, even kijken of ik dat ook haal qua energie. Dan kunnen we later foto's vergelijken ;)

    Eerst vandaag maar eens uitrekken na mijn verjaaaaaardaaaaaaag :D :D jouw berichtje krijgen was echt de slagroom op de taart, en wel een driedubbeldikke chocoladetaart! Wooeeh nu is mn accu bijna leeg en ik ga lekker slapen!!

    Liefs, groetjes daar :D
    M-A

  • 08 Februari 2013 - 09:57

    Mieke:

    Ha Anne,

    Wat een mooie verhalen! Maar onderschat ons kikkerlandje niet, ook hier hebben we dagelijks een verrassing: wordt het vandaag winter, herfst of voorjaar? Wij krijgen drie jaargetijden in drie dagen, lekker puh! En ook hier carnaval: Jip zit vandaag op Zweinstein, samen met drie vriendinnetjes verkleed als Harry Potter, Hermelien (2x) en Ginny Wemel. Piet is een gevleugelde dinosaurus, maar lijkt ook wel op een draakje. En Kees heeft pech, want hij heeft gewoon een lange lange schooldag...
    Liefs,
    Miek
    ps - mooi stukje van omi hè, vorige week!

  • 08 Februari 2013 - 11:59

    Jopa:

    Ha lieve Anne.Fijn dat je zo trouw met Holland communiceert en ons op de hoogte houd van je dagelijkse bezigheden.Het lijkt erop dat je al wat je achter liet niet heel erg mist, maar dat is ,zeker voor een deel, maar schijn! Zonneschijn mis je zeker niet, maar eerder meldde je ook dat regen soms in overvloed je dag bepaalt. Sneeuw zul je wel niet missen, hebben er hier al volop van gekregen.
    Je hebt duidelijk 2 dingen op Bonaire : je werk situatie met een heel groot verschil t.o.v. de nederlandse manier van werken en een vrije tijd besteding, waar je erg van geniet. Zo uit je verslagen te lezen wordt Jibecity frequent bezocht en dat kan ik me goed voorstellen.Heerlijk om te surfen en dat goed onder de knie te krijgen, maar ook een fijne plek om te relaxen.Kom je ook toe aan snorkelen bij Klein boanaire en heb je goede snorkel outfit aangeschaft?Met de komende crocusvakantie ( of heet dat daar cactusvrij?) heb je gelegenheid om het eiland lekker te verkennen.Er zijn veel mooei locaties, maar dat weet je al wel van je vorige bezoek aan Bonaire.
    Zoals gemeld is het hier lekker winter. Sneeuw, ijs, vorst, veel vogels dicht bij huis op de voederplanken, kortom weer eens winter. Na een periode met regen en te hoge temperatuur vind ik dit erg plezierig.
    Dat toch de volgende periode zich al aankondigt merk je aan de sneeuwklok, crocus en aconieten die bovengronds komen in de sneeuw!
    Lieve Anne, geniet van deze tijd, voorzichtig zxijn met de scooter en laat eens zien hoe je er uitziet met een helm!Groet en big hug. Opa.

  • 10 Februari 2013 - 19:13

    Kees:

    Ha grote dochter, je hebt al een overduidelijk caraibische kleur! Carnaval in 30 graden is duidelijk anders dan bij ons, waar in de sneeuw parades langstrekken. In Eindhoven hebben ze trouwens ook een stel olifantenm laten meelopen in de optocht.
    Heb je goeie en leuke ervaringen??? Nog een week joh, dan komen we je bezoeken en gaan we eens wat verder hetn eiland ontdekken.
    Ben op dit moment aan het werk op post. Na heerlijk langlaufen in Soesterduinen, met mama an Sammy als gezelschap. Toch nog wintersport!
    Tot volgende week, dikke knuffels pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

love - believe - music - dream - wish - imagine - hope

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1038
Totaal aantal bezoekers 16091

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 05 Mei 2013

Bonaire!

Landen bezocht: