Alweer een week verder! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu Alweer een week verder! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu

Alweer een week verder!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

12 Januari 2013 | Bonaire, Kralendijk

Hoi!

Inmiddels zitten we al ruim een week op Bonaire! Het voelt nu nog heerlijk als vakantie, maar maandag gaan we dan echt beginnen op onze stage! We hebben de afgelopen dagen fietsen kunnen regelen, dus nu hebben we alle 3 een fiets. Twee fietsen hebben we via een lokaal aanbiedingsfoldertje tweedehands kunnen kopen, de derde kunnen we van onze buurman lenen de komende 4 maanden. Heel fijn, want nu kunnen we net wat meer kanten op dan lopend! We weten nog niet zo goed wat we verder moeten qua vervoer hier, scooters zou het meest ideaal zijn maar alles is hier best prijzig... Dus voorlopig zullen we maar genoegen moeten nemen met onze fietsen ben ik bang!

Gisteren hebben we een druk dagje gehad. We hadden eerst een afspraak om een fiets op te halen, 's ochtends vroeg. Dit moest optijd, omdat we om 1 uur onze eerste kennismaking hadden op de Pelikaanschool. Op de fiets gingen we dan, netjes gekleed, naar onze stageplek voor de komende 4 maanden. We waren - als echte Hollanders - een kwartier te vroeg.. Want stel dat we zouden verdwalen en te laat zouden komen! Doordat we zo vroeg waren, kwamen we precies aan toen de kinderen naar huis gingen. Wel gelijk een leuke indruk van de school, de kinderen en de sfeer! Het zag er erg gezellig uit, maar nu al wel grote verschillen met Nederland! Nadat we een tijdje gekeken hadden hoe het er aan toe ging, besloten we de school in te lopen. We liepen een grote hal in, en aan die hal liggen alle lokalen. Heerlijk koel, want ze hebben lekker airco aan in school! :) De gezamenlijke ruimte zag er erg ruim uit, het is een vrij nieuw gebouw wat goed te zien was! We werden door het team erg hartelijk ontvangen, iedereen wist dat we zouden komen en we hebben een rondleiding door de school gekregen! Zag er heel leuk uit, het is een hele Nederlandse school en dit was in de lokalen ook wel terug te zien. Alle leerkrachten komen uit Nederland en nemen hun kennis en ervaring mee hier naartoe. Het is een jong team, kwam erg gezellig over!
Maandag en dinsdag heeft mijn mentor een cursus, waardoor ik woendag pas mijn eerste dag voor de klas zal hebben. Waarschijnlijk ga ik maandag en dinsdag met Nardi mee in groep 8, om ook dat eens te zien!
Tijdens de kennismaking werden we uitgenodigd voor de nieuwjaarsborrel die avond. Vanaf 18.00 uur waren ouders, kinderen en leerkrachten welkom voor een hapje, drankje en muziek. We besloten dat we er heen gingen, gelijk kennis maken met de ouders en het is een leuke kans om op die manier te starten op een nieuwe school! Het was heel gezellig, lekkere sfeer, maar helaas moesten we na een half uurtje alweer weg... Het wordt hier vroeg (en snel!) donker en iedereen stapt hier dronken achter het stuur, dus we wilden voor t donker weer thuis zijn. Op de terugweg zijn we een beetje verdwaald, we dachten zo goed de weg te weten maar gingen toch ergens verkeerd... Gelukkig komt er altijd vanzelf een bekend punt, en wisten we de weg weer!

Gisteravond na de borrel hebben we ons klaargemaakt om Kralendijk nog even in te gaan! Eerst hebben we lekker een drankje gedronken bij Karels Beach Bar, een bar op een pier naar zee. Daarna zijn we naar Little Havana geweest, waar iedereen op Bonaire gaat stappen. Er was een gezellig sfeertje en we hebben lekker gedanst! Om half 2 zijn Nardi en ik naar huis gelopen, Jolanda is wat langer gebleven en daarna thuis gebracht. Vanmorgen weer lekker met zijn drietjes ontbeten, en vandaag zijn we genoodzaakt om wat aan de studie te werken.... Moet helaas ook gebeuren hier!

Ik hoor uit Nederland verhalen over kou, gek idee hoor dat jullie straks op de schaatsen kunnen staan! Geniet er maar lekker van allemaal, maar ik geniet hier lekker van het zonnetje :)

Heel veel liefs!

AYO!

• 12 Januari 2013 - 17:51

Marion En Ed:

Wow Anne, lees net al je reisverslagen. Hoe heerlijk en relaxed klinkt het allemaal en wat heb je al leuke dingen meegemaakt. Heel veel succes voor jullie met de eerste stagedag maar weet zeker dat het gaat lukken!
    Geniet verder met volle teugen!
    Groetjes Ed en Marion

• 12 Januari 2013 - 17:59

Anke:

Hallo Anne,leuk om te lezen dat het naar jullie zin was op de school.
    Trouwens ook een leuke ongedwongen manier om kennis te maken!
    Hier in Nederland is het inderdaad koud! Ben ik eigenlijk nit zo'n fan van:)
    Maar ze weten nogn iet zeker of de koud oor gaat zetten.
    Hoop snel weer iets te lezen van een van jullie!

groetjes,
    Anke

• 12 Januari 2013 - 20:00

Saskia:

Anne wat leuk im te lezen allemaal. Klinkt goed, en relaxed, en lekker Hollands op de fiets tegen de wind. Maar goed, dan heb je hem af en toe dus ook mee dus das dan weer mooi. Vandaag kocht ik gitaarsnaren, stuur ik maandag op. Mochten ze er over een maand nog niet zijn, laat het weten dan neem ik nog een setje mee. En wie weet valt het mee en krijg jij de gitaar van Sas wel gestemd. Musica! Heb je al lekkere Antilliaanse muziek gehoord?
    Ah, Kees gaat lekker warme koffie maken. Kijk jij lacht nu, maar als wij gaan schaatsen dan lachen wij. En bij dat idee ook al trouwens haha! Geniet lekker en veel plezier op school, het klinkt goed. Veel liefs, dikke kus!