De eerste dagen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

07 Januari 2013 | Bonaire, Kralendijk

Bon dia!

Het is nog maar 2 dagen geleden dat ik een stukje voor jullie schreef, maar ik heb inmiddels alweer een heleboel te vertellen!
Eergisteren, zaterdag dus, hebben we de eerste boodschappen gedaan en zijn Nardi en ik 's middags even Kralendijk in geweest. We hebben onze eerste duik genomen in de Caribische Zee, héérlijk! We moeten gauw een snorkelset gaan kopen, want we konden nu al mooie visjes zien zwemmen. Na onze duik hebben we een lekker ijsje gehaald bij de lokale ijssalon, die minstens zo lekker is als Hamelink (in Baarn). Toen we terug liepen zat onze buurman met een stel mensen lekker buiten op zijn veranda en zijn we aangeschoven voor een glaasje rosé en veel praktische tips. Onze huisbazen zaten er ook, erg leuk om eindelijk een beeld te hebben bij de mensen waar we tot nu toe alleen maar mailcontact mee hebben gehad! We hebben lekker thuis gegeten, en zijn vanwege de jetlag (die we toch wel voelen) lekker optijd ons bedje in gedoken.

Toen we gisteren -wederom veel te vroeg- wakker werden wisten we nog niet zo goed hoe onze dag er uit zou gaan zien. Jolanda ging op stap met een vriendin, Nardi en ik wilden wel weer even een duik nemen en verder lekker rustig aan doen... Begin van de middag liepen we naar de boulevard, om daar vanaf een trappetje de zee in te gaan. We stonden te genieten van het uitzicht en de warme zonnestralen toen er iemand op een surfplank naar ons toe kwam peddelen. Het was iemand uit Australië, die ons vroeg of we niet beter naar een echt strand konden gaan. Hij seinde naar een dinky (rubberen bootje), met 2 andere Australiërs. Zij hebben ons meegenomen naar Klein Bonaire, een onbewoond eilandje 1 kilometer van Bonaire af. Hier hebben we mooi kunnen snorkelen met hun sets, helaas nog geen zeeschildpad gezien maar wel allerlei andere mooie vissen. Ik zal gauw foto's uploaden, ook van de onderwaterwereld hier!
Nadat onze Australische vrienden ons de hele middag vermaakt hebben, nodigden zij ons uit om 's avonds op hun katamaran te komen bbq'en. Natuurlijk zijn wij met zijn drietjes 's avonds die kant op gegaan, wat erg gezellig was! Leuk om verhalen te horen van wereldreizigers die met hun katamaran overal op de wereld geweest zijn!

Vanmorgen hebben we met onze buurman Alex boodschappen gedaan. Hij kon ons met de auto brengen naar de supermarkt, we hebben een soort Jumbo hier en een Albert Heijn. Om te lopen zijn ze veel te ver, hier in t dorp zit de TOPsupermarket maar die is ons sterk afgeraden... Ik hoop dus dat de kip die we vanavond eten ons niet een paar dagen ziek op bed laat liggen, ze schijnen zich bij die super niet zo aan de regels te houden...

Nu heerlijk rustig in ons appartementje, de tropische plensbuien komen nog met regelmaat voorbij dus ook nu hoor ik de regen hard naar beneden komen. Tussendoor hoor ik papagaaien en andere tropische vogels veel lawaai maken, en de ventilator staat hier te loeien!

Ik houd jullie gauw weer op de hoogte hoe het hier gaat!

Ayo!

• 07 Januari 2013 - 20:38

Kees:

anne en andere meiden wat ontzettend, maar dan ook ontzettend lekker en leuk en heerlijk klinken al die verhalen, over wereldreizen en over bbq op een boot en snorkelen en rustig aan doen etc.
    wens jullie prachtige tijd. intussen gaan wij lekker door met zalige pasta maken, wijntje bij de aVONDMAALTIJD, HARD WERKEN EN WEER AAN FIETSEN DENKEN, kortom, eind deze week gaat het vriezen en wie weet gaan de schaatsen uit het vet.
    liefs pap

• 07 Januari 2013 - 21:16

Anneloes:

Wauw, meiden! Wat een gave dingen allemaal :)
    Zit ik hier lekker thuis aan mijn portfolio te werken (met regen) en zitten jullie in het lekkere tropische Bonaire! Heel veel plezier nog daar..
    Ennuh... Wel berichtjes blijven plaatsen he?! Het is erg leuk om jullie te volgen. Ben wel heeeeeeel erg jaloers!

X Anneloes

• 07 Januari 2013 - 21:24

Nesibe:

Wat een gezellige en mooie foto's!
    Ben enorm benieuwd wat je nog meer gaat mee maken:)
    Tot snel!
    xxx

• 07 Januari 2013 - 22:19

Saskia:

Is dit avontuur of niet? Op afstand genieten we met volle teugen mee!
    Xxxxxxxxxxxx