Another week - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu Another week - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu

Another week

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

07 Maart 2013 | Bonaire, Kralendijk

Ik heb jullie iets langer laten wachten op een nieuwe blog dan normaal, maar dat komt eigenlijk omdat ik niet zo veel te vertellen heb... En nog steeds niet, maar wel genoeg voor een kort reisverslagje!

Dinsdag was stage erg pittig. Ik zat niet lekker in mijn vel, waardoor ik ook in de klas niet mijn plekje kon vinden. Gelukkig heb ik een hele lieve mentor die daarom woensdag voor de klas gestaan heeft, zodat ik weer even lekker met de kids bezig kon zijn zonder ze de hele dag onder controle te moeten houden. :)
Woensdag avond kwam Tessa, een medestudent die stage loopt op Curaçao. Zij wilde haar kans grijpen om nu op Bonaire te komen kijken, dus kwam van woensdag tot en met zaterdag bij ons in huis! Jolanda en ik hebben haar s avonds op het vliegveld opgehaald en daarna hebben we thuis lekker bijgekletst, ervaringen uitgewisseld en een plan gemaakt voor de volgende dag.
Donderdag hadden Nardi en ik stage, Jolanda en Tessa zouden even langs komen zodat Tessa de school kon zien. Leuk om haar reactie te zien, onze school is toch wel heel anders dan de school waar zij stage loopt op Curaçao! Ondertussen voelde ik me eigenlijk helemaal niet lekker, dus om 11 uur ben ik naar huis gegaan en mijn bed in gedoken... Toen heb ik anderhalve dag alleen maar op de bank en bed gelegen, daarna was ik dat wel weer zat. Oja, toen vrijdag de meiden uit eten waren en ik alleen thuis was, onderweg naar mijn bed, viel hier de stroom uit. Het was niet een beetje donker, maar echt héél donker. Gelukkig wist ik waar we een zaklamp hadden liggen, die kon ik vinden dus ik kon in elk geval mijn bed vinden.
Zaterdag besloot ik dat het tijd was om weer in actie te komen! Met zijn viertjes zijn we langs de zoutpannen gereden, natuurlijk een must-see voor Tessa! Heerlijk op de scooters genieten van de mooie uitzichten en zoute zeewind. 's Avonds hebben we lekker eten gehaald bij Bobbejans, ons vaste eettentje. Mjummie! :) Daarna was het voor Tessa alweer tijd om naar 'huis' te gaan, terug naar Curacao! Tijdens het eten was ik om 19.00 uur al toegezongen, omdat het in Nederland 24.00 uur was. Dit betekende: mijn verjaardag! Ik voelde me gelijk jarig, met whatsappjes uit Nederland en hier een live concert van de meiden! We zijn lekker op het strand gaan zitten, vuurtje, drankje en vrienden erbij en een avondje chillen. Om 24.00 uur was het natuurlijk weer feest; nu kon hier mijn verjaardag écht beginnen! Haha, dat was best gek, om 2x jarig te zijn! ;)
Zondag was ik om 9 uur wakker, maar om 10 uur mocht ik pas mijn slaapkamer uit... Ik werd gehaald door Nardi en Jolanda, en het was het wachten waard hoor! De meiden hadden een echt Anne-ontbijtje gemaakt: pannekoeken, een muffin, zure matten, een croissantje en warm broodje en een yoghurtje. Wat een verwennerij! Daarna mocht ik eindelijk mijn kaartjes en cadeautjes uit Nederland open maken (die al 2 weken in mijn kledingkast lagen), toen kon mijn dag helemaal niet meer stuk! :) 's Middags zijn we naar Sorobon gegaan, een strand naar Jibe. Hier hebben we lekker gerelaxed en van het zonnetje genoten. Gek hoor, om je echt jarig te voelen (want dat deed ik zeker) terwijl het 30 graden en strakblauw is! Nog nooit meegmaakt, maar het voelde heerlijk! 's Avonds zijn we lekker uit eten gegaan bij City Café, waar we heerlijke vis gegeten hebben. Dat smaakte goed zeg!
Maandag, dinsdag en woensdag was het natuurlijk weer tijd voor stage, gelukkig kan ik daar ook nog steeds van genieten! De kids krijgen me soms gek, ik heb een heel pittig stel, maar ik weet inmiddels wel hoe ik daar mee om moet gaan en meestal lukt dit goed.
Vandaag was het dan echt zo ver, we moesten hard aan school gaan werken... Ik zit nog met mijn rekenonderzoek van vorig semester, daar ga ik morgen maar aan knallen want nu is onze concentratie op. We hebben gelukkig wel veel aan ons onderzoek hier kunnen doen, hopelijk kunnen we daar nu wat grote stappen in zetten.

En nu? Tijd voor een verfrissende duik in de zee of het zwembad. En genieten van de zon, warmte en het goede leven hier. We zijn ten slotte al over de helft van ons verblijf hier, dus we hebben nog 2 maanden om hier te genieten. En genieten, dat doen we zeker!

Liefs!


  • 08 Maart 2013 - 10:51

    W.hofte:

    lieve anne,
    begrijp dat het aftellen is begonnen,en dan gaat het snel,
    genieten dus,maar dat doen jullie wel.
    ziekzijn hoort daar niet bij,oppassen en goed eten en slapen.
    hoor je al denken,daar spreekt omi.
    lieve schat,liefs en een dikke kus van omi.

  • 08 Maart 2013 - 13:44

    Mieke:

    Wauw, wat een fantastische omi heb jij toch: 87 jaar en gewoon berichtjes sturen via internet naar haar kleindochter!
    Leuk om je verhalen weer te lezen, zou wel even een dagje (weekje, maandje) willen meegenieten...
    Veel liefs,
    Miek

  • 09 Maart 2013 - 10:08

    Saskia:

    Haha je hebt niet alleen een lieve Omi, maar ook een lieve Tante. Ik kan het je aanraden hoor Miek, een weekje Bonaire!

    Zure matten??? Wat zijn dat nou, klinkt heel spannend!

    He moppie, je zegt dat ze je gek maken die kleuters en ook dat je inmiddels wel weet hoe je ermee om moet gaan. Klinkt alsof je niet gek te krijgen bent, dat laatste.:-)

    Ayo en mi stimabo dushi!






  • 10 Maart 2013 - 17:47

    Annelijn:

    Ik hou van jou!!

  • 14 Maart 2013 - 11:31

    Elly:

    Hi lieve Anne,
    wat een leuke verslagen schrijf je toch. Heerlijk om te volgen. Wat een verwennerij rondom je verjaardag,
    maar dat verdien je ook dubbel en dwars. En dat bij een heerlijk temperatuurtje, niet verkeerd.
    Geniet er maar lekker van, hier lag vanochtend weer sneeuw. Ja, meisje, het aftellen is begonnen en voor je het weet . . . .. Veel succes met de kleuters (in Nederland kan je ze straks allemaal aan).
    Dikke kus, Elly

  • 14 Maart 2013 - 14:59

    Kees:

    best een lang verhaal als je weinig te vertellen hebt....
    HA ANNE!!! Ik wil maar even zeggen dat ik het geweldig vind om na het spreekuur van vandaag nu te reageren op je verhaal. Het was hier vandaag een soort " MASH" een TV serie uit 1957 over continu afleveren van gewonden, destijds op een militair kamp, nu op een huisartsenpraktijk....
    Heb nu tijd wat te schrijven. Zoals je weet vriezen hier de zadels van je fiets vast aan de billen terwijl een week geleden de warmte ongelofelijk was. Het is bijn aschaatsweer, een prachtige na-winter. Ik zal binnenkort met de nieuwe iphonevijf eens een foto whatsappen. Deze week zijn alle avonden gevuld, morgen komen opa en oma meeeten vanavond ga ik stappen met cassandra en zaterdag hele dag werken. kortom ben bijna weer aan vakantie toe...En dus volgende week met Piet en Marieke onderweg naar Chatel, racefiets mee, het moet niet gekker worden!
    Jou wens ik heel veel plezier en een lekker weekend, ga je surfen? Schijnt dat er een tropische orkaan onderweg is. Hoop dat het meevalt. Veel liefs papakees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

love - believe - music - dream - wish - imagine - hope

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 16107

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 05 Mei 2013

Bonaire!

Landen bezocht: