Living the good life! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu Living the good life! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu

Living the good life!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

26 Januari 2013 | Bonaire, Kralendijk

Bon tardi!

Alweer ruim een week geleden dat ik jullie op de hoogte gehouden heb, dus het lijkt me tijd voor een update!
Vorige week vrijdag (de 18e) zijn we op de fiets naar Jibe City gegaan. Dat is het strand waar veel gesurft wordt. Vanaf ons huisje is dat zo'n 3 kwartier fietsen, viel niet echt mee in de zon! Op de heenweg kregen we nog een fijne regenbui over ons heen, waardoor we eigenlijk koud en nat aankwamen op t strand... beginnen met een kopje koffie/thee dan maar! Gelukkig kwam later het zonnetje weer terug en hebben we er een heerlijk dagje van gemaakt! Ik heb zelfs nog even op de surfplank gestaan, dankzij de goeie les van Jolanda kan ik al een klein beetje blijven staan en vooruit komen ^^ Vandaag gaan we weer naar Jibe, wie weet doe ik weer een surfpoging en kan ik een stapje verder komen..

Zaterdag en zondag hebben we veel 'regeldingetjes' gedaan. We wilden een scooter huren, moesten veel boodschappen doen, wasjes gedraaid in de wasserette en genoten van het zonnetje. Al met al een prima weekend!

Maandag, dinsdag en woensdag heb ik weer lekker in de klas gestaan. Ik moet nog erg wennen aan de wekker telkens om 5.30, dat is wel vroeg... Ook hier is het dan gewoon nog donker, ik heb er nog moeite mee! ;-) Wel heb ik deze week de dagen zelf gedraaid, mijn mentor was veel de klas uit dus ik stond er al gauw 'alleen' voor. Ik heb best wat typetjes in de klas, hier is geen speciaal onderwijs dus alles zit gewoon nog bij mij in de klas... Pittig, maar erg leerzaam!
Maandag middag hebben we onze eerste scooter kunnen ophalen, die huren we voor 3 maanden. Hopelijk komt deze week de tweede, dan kunnen we met zijn drietjes het eiland verkennen!

Donderdag heb ik samen met Nardi een mooie scootertocht gemaakt over de zuidkant van het eiland. Hier bevinden zich de zoutpannen (waar bèrgen zout liggen en het water roze is), de slavenhutjes en een mooie kustlijn. Het was echt genieten om deze tocht te maken, de koele wind door je haren wapperen en genieten van mooie uitzichten. Héérlijk!! We zijn bij Jibe geëindigd voor een drankje en daarna weer terug naar huis gereden.
Gisteren, vrijdag, heb ik eerst Jolanda bij Jibe afgezet, en zijn Nardi en ik daarna naar de Donkey Sanctuary (ezelopvang) geweest. Een vriendin van Nardi werkte hier, dus na wat informatie en tips van haar zijn we het park in gereden. Op de scooter over hobbelige steen/zandweggetjes, wat een succes... En ja hoor, we waren het park nog niet in of er zaten ineens 12 ezels om ons heen. Wij zaten nog op de scooter, dus echt fijn voelde dit niet. Na even ezels aaien besloten we verder te rijden, maar aan de kant gaan... Ho maar! Motor starten; niks. Beetje gas geven; niks. Toeteren; niks. Nog wat gas.. okee, we moeten echt een stapje opzij... Af en toe rende er een ezel met ons mee naast de scooter, dat was wel een leuk gezicht! Uiteindelijk hebben we ze maar gevoerd vanuit de uitkijktoren, het zijn leuke beestjes maar als ze met zn allen om me heen gaan staan voel ik me toch niet helemaal veilig meer!
Toen we weer thuis waren kreeg ik een telefoontje van Marten, mijn oom. Er was een (ver) familielid van mij op vakantie op 't eiland, hij ging even wat met haar drinken en vroeg of ik zin had om mee te gaan. Ja hoor, leuk! Daarna hebben mijn oom en tante me nog meegenomen naar Joe's, het restaurantje waar mijn nichtje werkt. Heerlijk gegeten, echt een topavondje!

Nu is het tijd om ons klaar te maken voor een dagje Jibe, lekker genieten van ons weekend!

Liefs!
Ayó!

ps: vergeet niet af en toe de foto's te bekijken die ik aan de blogs toevoeg! ;)

  • 26 Januari 2013 - 14:40

    Marie-Anne:

    Oooohh wat een tof verhaal, wat een avonturen! Ik ben erg jaloers :)
    Hoe komt het dat het water roze is op de zoutpannen? Misschien waren jullie door die pannen wel verandert in wandelende likstenen voor de ezels

    Liefs :)
    Houdoe

  • 26 Januari 2013 - 19:51

    Lucille:

    dat klinkt zeker als het goede leven! Ik weet nog van India hoe heerlijk het is om te scouteren... Echt een gevoel van vrijheid!
    Ik geniet met je mee!

    veel liefs

  • 28 Januari 2013 - 14:02

    Elly:

    Wat heerlijk om je verhalen te lezen. Met al de sneeuw hier de afgelopen tijd is het verschil wel heel groot.
    Zien we jou op zo´n prachtig bounty strand, ja daar verlang je dan ook wel naar. Fijn dat jullie nu ook vervoer hebben en met de scooter wat verder komen. Succes met je pittige klas en de surflessen!
    Volg je natuurlijk via Joran. Liefs en een dikke knuffel.

  • 29 Januari 2013 - 17:59

    Jip:

    Hoi Anne,
    Is het leuk daar op Bonaire?
    Ik vind het erg leuk om jouw verhalen te lezen!
    Ik heb sinds maandag ook een beugel en die van Kees is er al uit. : (
    Veel plezier nog op Bonaire! : )

    Groetjes van Jip!

  • 31 Januari 2013 - 13:44

    Omi:

    hallo anne,

    heb je verhaal gelezen,het lijkt me geen verkeerd leventje.
    mieke-kuuk zit naast me om me een beetje wegwijs te maken.
    geniet maar lekker omi gaat gewoon door met zwemmen en fietsen
    mis wel je belletje af en toe!
    heel veel liefs van ons tweetjes.
    dikke kus omi en miekekuuk.

  • 02 Februari 2013 - 11:14

    Mariek:

    Hoi Anne,

    om jaloers op te worden! de tochtjes en etentjes dan. de opsta tijden niet! Hier is alles weer groen, maar nog koud en guur, brr.
    veel plezier, groeten aan je oom, tante , nichtje en neefje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

love - believe - music - dream - wish - imagine - hope

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 880
Totaal aantal bezoekers 16093

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 05 Mei 2013

Bonaire!

Landen bezocht: