Stage is begonnen! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu Stage is begonnen! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu

Stage is begonnen!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 Januari 2013 | Bonaire, Kralendijk

Ha lieve allemaal!

Afgelopen maandag was het dan zo ver... om 5.30 ging onze wekker, want het was tijd voor onze eerste stagedag! In het donker opstaan, dat was al weer even geleden.. Viel niet mee, maar uiteindelijk zaten we om goed half 7 op de fiets. Op 2 fietsen met zijn drietjes, want er was al weer één fiets met twee lekke banden... Dat gebeurt hier vaker, door de warmte en vooral de stekels van de cactussen die zo je band in prikken... Aangekomen op onze stage gingen we naar onze eigen groepen, ik zou met Nardi meedraaien in groep 8 omdat mijn eigen mentor er niet was. De vervangende leerkracht kwam om 10 voor half 8 de teamkamer in (half 8 begint de les) en zei dat ik eigenlijk best met haar mee mocht.. Dus hoppa, plan omgegooid en toch naar mijn eigen klasje! Wat een lieve kids heb ik, super leuk om al de culturen, talen en verschillende kinderen te observeren! Ik heb kinderen uit allerlei landen, sommige kinderen spreken wel 4 talen! Ben er inmiddels wel achter dat ik graag Papiamento wil leren, want sommige kinderen spreken alleen Papiaments... Best lastig om de kinderen dan te begrijpen en om te zorgen dat ze mij begrijpen.
Dinsdag ben ik toch naar groep 8 gegaan, omdat ik benieuwd was hoe het er daar aan toe gaat! In Nederland heb ik nooit groep 8 gehad (ook geen 7 overigens), dus ik was erg nieuwsgierig hoe ik het zou vinden. Wat een leuke kids, leuke leerkracht en wat was het leuk om te zien!
Woensdag heb ik dan mijn eerste dag gehad met mijn eigen mentor in mijn eigen klasje.(Nadat we drijfnat op stage aan kwamen, het regende pijpenstelen). Mijn mentor is super leuk, ze past in haar les veel dingen toe uit de visie van Vrije School, omdat ze zelf na haar PABO opleiding de Vrije School opleiding nog heeft gedaan. Leuk om dit te zien, ik herkende allerlei dingen die ze deed terug uit mijn eigen kleutertijd! Vanaf volgende week ga ik lekker zelf ook lesjes geven, ik begin al met een projectje over het sprookje van 'Het lelijke jonge eendje'. Erg benieuwd hoe ik het er vanaf ga brengen met mijn nieuwe groepje!
De stagedagen zijn hier best vermoeiend, we beginnen om half 8 met de klas, dus moeten om half 6 al opstaan... De kinderen hebben les tot kwart voor 1, waarna wij gaan nabespreken, voorbereiden etc. Er zit nauwelijks pauze in de dag, waardoor het best pittig is, zeker zo'n eerste week. Even wennen aan het ritme hier!

Zondag heb ik trouwens ook nog wat leuks gedaan! Nardi en Jolanda waren druk met het afronden van hun minor, ik had mijn dossier al eerder ingeleverd. Ik wilde niet de hele dag thuis zitten, dus heb mijn familie hier gebeld. Zij zaten het hele weekend met vrienden op een zeilboot, lekker varen over de Caribische Zee. Ik mocht zondag met hen meevaren, heerlijk zeilen over de golven! Wat heb ik genoten van deze dag! Erg gezellig gehad, mooi gesnorkeld op Klein Bonaire en genoten van het zonnetje. :) Echt een dagje van het goede leven!

Het is nu tijd voor actie, we gaan vandaag aan ons onderzoek beginnen.. ten minste, een poging doen tot.

Heel veel liefs vanuit het zonnige Bonaire!

AYO!

  • 17 Januari 2013 - 15:05

    Kees:

    Grote goden wat een ongelofelijk heerlijk verhaal, wat leuk al die bezigheden en dat je pappyjamamenthos wilt leren en ode er ook nog even die 4 andere talen bij.
    In het donker opstaan is in de Caraiben mooi vind ik; je voelt nog een soort koele warmte en in korte tijd is het licht, en warm. Die regenbuien maken het weer even wat klammer.
    Terwijl jullie puffen zitten wij te wachten op de eerste schaatstochten. Ziet er mooi wit uit buiten.
    Leuk dat je zondag mooi gezeild hebt naar Klein Bonaire. Luxe leven hoor.....


    Veel liefs pap

  • 17 Januari 2013 - 15:11

    Marie-Anne:

    Haaa ja hoor, hier zitten we de sneeuw overal van af te kloppen! Hihi
    Ik hoop dat je terugkomt met zo'n mooi accent ;)

    Ajuu paraplu,
    M-A

  • 17 Januari 2013 - 15:57

    Saskia:

    Ha Anne,

    Klinkt goed, jullie zitten er alweer midden in en je weet het nuttige en het aangename blijkbaar prima met elkaar te combineren! Wat leuk dat jouw juf de Vrije School pedagogiek terug laat komen bij het lesgeven aan kleuters. Geen beter kleuteronderwijs (volgens mijn onbescheiden mening en ervaring dan he) dan dat op de Vrije School. En top voor jouw mentor dat jij weet wat ze bedoelt; ze zal blij zijn met jou. En voor jou een mooie gelegenheid om er weer van te proeven vanuit juffenperspectief.

    Wat tof dat je mee kon zeilen zondag!

    Ja Marie-Anne, lijkt me ook wel aardig; Anne met een vrolijk Antiliaans accent... :-)

    xxx mama


  • 17 Januari 2013 - 15:58

    Nesibe:

    Ooh, wat leuk om te horen dat je zo'n lief klasje hebt!
    Ik ben erg benieuwd hoe je het lesgeven in Bonaire gaat ervaren:)
    Mooie foto's trouwens:)
    Liefs!

  • 17 Januari 2013 - 17:49

    Jip:

    Hoi Anne,
    Is het leuk daar op Bonaire?
    Was je eerste dag leuk?
    Wel jammer dat ik je nu zo lang niet zie...
    Maar ja, want het is wel fijn voor jou natuurlijk! :)
    Groetjes Jip

  • 17 Januari 2013 - 21:37

    Anke Rauch:

    Hallo Anne, altijd weer leuk om een verslag van jullie te lezen!
    Fijn dat je het leuk hebt in de klas, hoeveel kinderen zitten er eigenlijk in jouw klas?
    Eten jullie met z'n allen op school? Ik neem aan dat als je om half 8 begint er toch wel ergens een pauze tussen zit om iets te eten?
    Ik hoor het wel, héél veel plezier (en dat lukt jullie volgens mij wel, als ik Facebook bekijk:):))
    Groetjes,
    Anke

  • 19 Januari 2013 - 00:38

    Oma:

    Lieve Anne,je hebt al heel wat informatie over je stage gestuurd
    zeker je vrijetijds verhalen zijn leuk om te lezen,want wij kennen,het eiland redelijk goed en beleven diverse verhalen mee. o.a.het varen naar Klein Bonaire waar het snorkelen een belevenis is met kleine en grote felgekleurde vissen. Heb je al je eigen snorkelapparaat gebruikt?
    Zoals je al van velen hebt gehoord, wij Hollanders genieten weer van het weer!!Vorst en sneeuw! Wit en koud met de bijpassende gladde wegen met de nodige glijpartijen Het hoort er bij. Opa en ik vinden het altijd weer mooi en daaom gaan we volgende week weer naar Champerie in Zwitserland.Vrienden van ons nodigen ons uit om een weekje te komen meegenieten Heel gezellig en mooie wandelingen worden er gemaakt.Nu weer terug naar jou.
    We wensen jullie een goede tijd op deschool en de ervaringen die jullie opdoen Laat het ons maar horen! Wij leven mee en wensen jullie een boeiende en leerzame tijd! en voor Anne een dikke pakkerd .Op naar de volgende brief.Kus van je Opa enOma.

  • 19 Januari 2013 - 00:38

    Oma:

    Lieve Anne,je hebt al heel wat informatie over je stage gestuurd
    zeker je vrijetijds verhalen zijn leuk om te lezen,want wij kennen,het eiland redelijk goed en beleven diverse verhalen mee. o.a.het varen naar Klein Bonaire waar het snorkelen een belevenis is met kleine en grote felgekleurde vissen. Heb je al je eigen snorkelapparaat gebruikt?
    Zoals je al van velen hebt gehoord, wij Hollanders genieten weer van het weer!!Vorst en sneeuw! Wit en koud met de bijpassende gladde wegen met de nodige glijpartijen Het hoort er bij. Opa en ik vinden het altijd weer mooi en daaom gaan we volgende week weer naar Champerie in Zwitserland.Vrienden van ons nodigen ons uit om een weekje te komen meegenieten Heel gezellig en mooie wandelingen worden er gemaakt.Nu weer terug naar jou.
    We wensen jullie een goede tijd op deschool en de ervaringen die jullie opdoen Laat het ons maar horen! Wij leven mee en wensen jullie een boeiende en leerzame tijd! en voor Anne een dikke pakkerd .Op naar de volgende brief.Kus van je Opa enOma.

  • 25 Januari 2013 - 08:36

    Marieke:

    Hey zus!
    zoals ik lees is het heel leuk daar!
    Vandaag ga ik lekker naar Arnhem en papa is al schaatsen :)
    Ik maak wel een foto, dan kan je meegenieten!
    xxxjezusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

love - believe - music - dream - wish - imagine - hope

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 762
Totaal aantal bezoekers 16111

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 05 Mei 2013

Bonaire!

Landen bezocht: