Afscheid van stage en Curaçao! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu Afscheid van stage en Curaçao! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu

Afscheid van stage en Curaçao!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 April 2013 | Bonaire, Kralendijk

Hee lieve volgers uit Nederland! :)

De afgelopen week ben ik lekker druk geweest hier op 't kleine eilandje Bonaire. Deze week stond in het teken van stage, koningsspelen, verjaardag van Nardi, groep 8 kamp en last but not least...... naar Curaçao om met dolfijnen te zwemmen!

Vorige week zaterdag zijn Nardi en ik met een collega van stage gaan strandjutten. Heerlijk langs de kust wandelen, op zoek naar mooie houtjes en schelpen. We willen met de gevonden dingetjes een mobiel gaan maken, alleen zitten nog met een klein detail... niks mag de douane door. Helaas! Nog maar eens gaan bedenken hoe we dat gaan oplossen dus! Het was in elk geval erg leuk om te doen, we hebben lekker genoten van het zonnetje, via de zoutpannen gescooterd en veel gekletst. 's Avonds zijn Jolanda, Nardi en ik nog lekker een drankje gaan doen bij Spice. Heerlijk om daar op het strand aan de bar nog even van een drankje te genieten! :)

Zondag hebben we 's ochtends hard aan school gewerkt. Daarna vonden Nardi en ik het tijd om weer eens langs de kust te gaan rijden, via thousand steps en karpata. Dat is een ontzettend mooie route, waarbij je van een behoorlijke hoogte via een kronkelweg langs de kust rijdt, waar af en toe een mogelijkheid is om een strandje op te gaan. Lekker uitwaaien en genieten van het uitzicht op de eindeloze oceaan. Eind van de middag zijn we naar mijn familie gegaan om daar verse vis op de bbq te eten. Eerst heeft mijn nichtje het haar van Nardi nog geknipt, toen was het tijd om lekker te gaan snorkelen. Ze wonen aan het water, heerlijk om daar lekker de onderwaterwereld te bekijken en daarna de verse vis te eten! Hmmmm! Een hele gezellige avond!!

Maandag weer tijd voor stage, deze week was de laatste echte week voor de klas! Heel gek, ik vind het best moeilijk om straks afscheid te moeten nemen op stage... Ik heb daar zo'n fijne tijd gehad!

Dinsdag ochtend ging de wekker een kwartiertje eerder (5.15!), want Jolanda en ik gingen een ontbijtje klaarmaken voor Nardi! Woensdag was Nardi jarig, maar vanwege het kamp van groep 8 die dag hebben we dat vast een dagje eerder gevierd. Na een ontbijtje met onder andere yoghurt, watermeloen en een ice-coffee tijd om naar stage te gaan!
Na stage gingen Jolanda en ik op een scooter terug, maar halverwege besloot de scooter weer eens te stoppen... Na een stuk duwen door de hitte vroeg iemand of de benzine op was, en aangezien we dachten dat het inderdaad daardoor kwam wilde die vriendelijke meneer wel wat benzine in de scooter gooien. Zo gezegd zo gedaan, maar de scooter deed het nog niet... Bellen naar de huurmaatschappij, na wat geregel en nog verder lopen tot aan huis hebben we een nieuwe scooter gekregen. Kortsluiting gemaakt, dus de andere moest echt gerepareerd worden.
De dag hebben we afgesloten bij Rum Runners, waar we onder het genot van live muziek lekker gegeten hebben. En ja hoor, toen de ober er achter kwam dat Nardi jarig was, vroeg hij 'happy birthday' aan bij de muzikanten en bracht hij een special dessert met extra versiering. Hoe leuk!!

Woensdag laatste echte stagedagje, heel dubbel gevoel! Ik heb er gelukkig met de kinderen een hele gezellige, leuek dag van kunnen maken! Ik heb de kinderen getrakteerd en ze hadden voor mij ook iets heel moois gemaakt. Gelukkig wist ik dat ik de kinderen nog zou zien, dus ik kon het lekker luchtig houden nog vandaag! 's avonds hebben Jolanda en ik lekker een filmpje gekeken, de stagedagen blijven nog altijd veel energie van ons vragen! Nardi was op kamp, dus Jolanda en ik waren voor drie daagjes huisgenootjes.

Donderdag zouden we naar het groep 8 kamp gaan, rond een uur of 12, maar om kwart voor 9 werden we wakker gebeld dat we richting het park moesten komen, dan konden we meerijden naar het kamp! Dus gauw klaargemaakt en richting Washington Slagbaai, wat een leuke dag was dat! Jolanda en ik kwamen daar aan, en de leiding en kinderen waren nog de berg in het park aan het beklimmen. Daar lag voor ons natuurlijk een mooie kans om de boel even op stelten te zetten... Dus in de slaapzaal hebben we alle bedjes (luchtbedden, matrassen, strandbedjes) tegen de muur gezet, gewoon alles rechtop. Toen de kinderen terug kwamen natuurlijk grote chaos, vooral bij de meiden! Gelukkig kon uiteindelijk iedereen er wel om lachen, al was niet iedereen ons even dankbaar......
Verder hebben we lekker gezwommen en gekletst met al die pubers, wat een stel! Heerlijk om die sfeer te proeven en een dagje mee te maken van zo'n kamp. Eind van de middag konden we weer met iemand mee terug rijden, en 's avonds zijn we lekker uit eten geweest in een lokaal restaurantje. Hmmm :)

Vrijdag ging de wekker weer vroeg, want Bonaire hoort bij Nederland, dus dat betekende ook hier... Koningsdag!! In het stadion met alle scholen bij elkaar, wat een chaos! Het was een hele leuke dag, iedereen in het oranje, spelletjes doen in de brandende zon, weinig drinken maar wel een leuke sfeer! Ik heb echt genoten van de dag, de kinderen ook en ik ben blij dat ik dit nog heb kunnen meedoen met mijn stageklasje!

Zaterdag was weer een lekker rommeldagje, boodschapjes, wat huiswerk, wat creatief werken aan de mobiel, kortom; to-do-list afwerken! Na een lekkere pannekoekenmaaltijd zijn we optijd ons bed in gedoken, want zondag was de grote dag.......

Jaaaaa, zondag gingen we met dolfijnen zwemmen! 's Ochtends om half 6 opstaan, 7 uur op het vliegveld, kwart over 8 op Curaçao! Tessa, een medestudent van ons die een paar weken terug hier op bezoek kwam, wilde ons wel rondleiden over Curaçao. We hebben eerst wat rondgereden, op een paar plekjes gestopt en wat sfeer van Curaçao geproefd. Wat een groot eiland in vergelijking met Bonaire! En wat is het daar druk!! Daarna bekeken waar Tessa woont, een soort studentenhuis. Leuk om ook dat eens te zien! Toen was het tijd om Willemstad in te gaan, al waren er nauwelijks winkels open omdat het zondag was.. Wel hebben we na 4 maanden weer wat gedronken bij Starbucks en geluncht bij de MacDonalds... ^^ En toen was het dan zo ver, op naar Sea Aquarium om daar dan eindelijk met dolfijnen te zwemmen! Daar aangekomen kregen we eerst wat instructies, en uiteindelijk mochten we met een groep van 6 mensen en 2 dolfijnen gaan zwemmen. Heel leuk om te doen, echt een bijzondere onvergetelijke belevenis! We hebben een kusje gekregen van de dolfijn, mogen aaien, aan de rugvinnen vastgehouden zodat we mee konden zwemmen en ik heb ze laten zingen. Echt heel tof om mee te maken, 't zijn bijzondere dieren! Verder hebben we in het sea aquarium wat rondgelopen en een zeeleeuwenshow gezien, een dolfijnenshow, en heel veel zeedieren kunnen zien een aanraken. Roggen, zeekomkommers, zeesterren en zee-egels, alles mocht je aanraken en vasthouden.
We hebben de dag afgesloten bij een restaurantje, waar we heerlijk hebben gegeten met zijn viertjes! Deze dag was het vliegreisje dubbel en dwars waard, echt heel bijzonder dat we dit nog hebben kunnen doen in ons laatste weekje!

Vandaag veel gestudeerd en lekker gerelaxed, ook niet verkeerd voor een dagje. Zo maar eens bedenken wat we gaan eten vanavond, we moeten onze voorraad gaan opmaken nu!

Zaterdag stappen we weer in het vliegtuig, zondag om 11.00 zullen we op Schiphol landen. Inmiddels heb ik er best wel zin in om weer naar huis te gaan, ik realiseer me dat ik het eiland heel erg ga missen maar ik kijk er ontzettend naar uit om jullie allemaal weer te zien! Vier maanden is niet niks, het is nu mooi geweest en het is voor mij tijd om dit avontuur langzaam te gaan afsluiten! Ik denk dat mijn volgende reisverslag vanuit Nederland geschreven zal worden, al horen jullie natuurlijk dan vooral verhalen in real life!

Tot gauw!!!

  • 30 April 2013 - 13:41

    Marie-Anne:

    Op naar het volgende hoofdstuk, na al je prachtige avonturen :) ik ga via jou het eiland ook missen; je verhalen zijn zo fijn om te lezen.

    Liefs (en happy koninginnedag)

  • 01 Mei 2013 - 20:34

    Annelijn:

    Annieeeee wat een gave verhalen!!
    Ik kab niet wachten om je te zieeeeeen! Helaas kan ik zondag niet naar schiphol vanwege hockey, maar zullen wij echt heeeeeel snel even afspreken?? xxxxx

  • 04 Mei 2013 - 10:55

    W.m.hofte:

    lieve anne,
    misschien ben ik wel te laatar wil je even
    goede terugreis wensen.
    tot zondag,verheug me op ons weerzien.
    so long,veel liefs
    omi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

love - believe - music - dream - wish - imagine - hope

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 565
Totaal aantal bezoekers 16096

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 05 Mei 2013

Bonaire!

Landen bezocht: