Genieten van de laatste weekjes! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu Genieten van de laatste weekjes! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu

Genieten van de laatste weekjes!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 April 2013 | Bonaire, Kralendijk

Hai!

Wat vliegt de tijd nu snel voorbij zeg! Over 2 weekjes zal ik nu mijn spullen aan het inpakken zijn, om vanavond weer in het vliegtuig te stappen.... Gek idee en met alle plannen die we nog hebben zal het wel heeeeel snel gaan!

Vorige week donderdag had ik verteld dat ik 's middags zou gaan duiken. Het was zo ontzettend gaaf! In het begin voelde het even gek om door zo'n ding te ademen, en waar ik over het land liep voelde ik me net een maanmannetje met dat rare pak wat we aan hadden, maar het was echt zo leuk! We kregen daarna op ons kop van onze duikinstructrice, dat we niet eerder gekomen waren en ons PADI gingen halen... Ze vond dat we het zo goed gedaan hadden en vond het echt een gemiste kans.. Nouja, niks meer aan te doen, maar wel een goede reden om nog een keer te gaan. Dus gelijk een nieuwe afspraak gemaakt! Jolanda ging trouwens mee duiken, tenminste... snorkelend zwom zij 13 meter boven ons, met een camera, en af en toe voelde ik ineens iemand op mijn schouder tikken.. Zwom Jolanda ineens naast mij!
's Avonds hebben we deze geslaagde dag afgesloten bij Will's Restaurant, en wat hebben we daar lekker gegeten! Tot nu toe wel het toppertje hier op het eiland hoor! Deze dag was al met al een van de topdagen hier op het eiland, wat heb ik ervan genoten! :)

Vrijdag gingen we kajakken door de mangroves. Eerst naar Lac Cai, een ontzettend mooie plek op het eiland waar Nardi en ik nog niet geweest waren. Daar lagen bérgen met schelpen, van die grote mooie schelpen, met duizenden bij elkaar, en de zee was daar nog blauwer dan we tot nu toe gezien hadden. Terwijl we daar op een bankje in de schaduw aan het lunchen waren zagen we af en toe een kopje tevoorschijn komen, zeeschildpad! Wat zwommen er daar veel! Dat was een goeie reden om daar te gaan snorkelen, maar na 1 minuut in het water kwamen we daar maar op terug... het water was onder water troebel, héél erg diep dus weinig te zien, en er waren veel golven en stroming.. Jammer! Het kajakken was erg leuk, mooi om de mangroves van zo dichtbij te zien! Er was een plekje waar we mochten snorkelen en daar zwom aan het einde van 'de tunnel' een grote school vissen, die echt een muur vormden waar we niet door mochten. Het waren best grote vissen en vooral heel veel vissen, erg leuk om zo van onder water te zien!
Na het kajakken gingen we nog even langs Jibe en gingen Nardi en ik via de zoutpannen terug scooteren.. Samen op één scooter, nog lekker genieten van het mooie eiland..... Tot de scooter ineens geen zin meer had en stil ging staan! En dat tijdens zonsondergang, op een plek waar helemaal géén verlichting is! Ik had al gehoord dat het daar 's avonds echt DONKER is als de zon onder is, dus dat was minder goede timing... Gebeld naar 't bedrijf waar we scooters huren, gelukkig nam er iemand op na sluitingstijd en werden we opgehaald door een pick-up! De volgende ochtend mochten we een andere scooter komen halen.

Zaterdag hebben we 's ochtends eerst geregeld dat we een vliegticket naar curacao konden bemachtigen....... Want; we gaan met dolfijnen zwemmen!! Daar zal ik jullie vast in mijn volgende reisverslag over vertellen, het is geboekt dus volgende week staat dat op de planning!
Na het regelen van alles voor dit uitstapje hebben we boodschapjes gedaan en zijn Nardi en ik kralendijk in geweest. De cruisemarkten zitten er na vandaag op, straks is de laatste want daarna is het seizoen van cruise-toeristen op het eiland afgelopen. Chill dagje, en we zijn de avond geeindigd met een filmpje :)

Zondag zijn we eerst weer hard gaan studeren voor ons onderzoek, daarna was het tijd om te relaxen op Jibe. Heerlijk in het zonnetje, gewoon genieten van de wind en het goede leven op het strand! Lekker chill middagje, energie opdoen voor een nieuwe week! Het weekend hebben we afgesloten met een BBQ bij Joe's Grillhouse, ontzettend lekker en leuk!

Maandag, dinsdag en woensdag heb ik weer voor mijn klasje gestaan. Wat is het toch een leuk stel, en het is een heel gek idee om te bedenken dat ik nog maar 3 dagen met de kids heb hier! Gaat zo snel!
We zijn woensdag gaan eten bij een Chinees, ook weer een erg leuke ervaring ^^ Kwamen daar aan, stonden alleen maar lokale mannen... Best druk bevolkt, maar wel een typisch volkje. Wij daar als 3 meiden naar binnen om te bestellen; shit, papiaments... Dat kunnen we helaas nog steeds niet goed genoeg! Met handengebaren en wat engels, papiaments en nederlands hebben we ons toch duidelijk kunnen maken, en uiteindelijk gingen we naar huis met 3 enorme bakken nasi en bami, genoeg om wel een week van te eten! Maar het smaakte goed, we hebben daarna onze buurman er blij mee kunnen maken en het was een leuke ervaring voor een keertje!

Donderdag eerst weer hard gestudeerd, daarna had ik mijn eindgesprek op stage. Gelukkig was dit een positief gesprek en heb ik mijn stage hier goed afgerond! Na het gesprek ging ik gelijk naar de duikschool, voor onze tweede duikafspraak! We gingen dit keer een stukje verderop het water in, waar heel erg mooi koraal was. We zwommen tussen ontzettend veel vissen, mooie koralen en na een tijdje zagen we een wrak op de bodem liggen! Weer zo gaaf dus!!!
Na het duiken hebben we de onderwaterwereld nog op een andere manier bekeken, namelijk vanaf een glass-bottom-boat! Tijdens zonsondergang zijn we naar Klein Bonaire gevaren, waar we allerlei mooie vissen zagen. En na een tijdje... Een zeeschildpad onder ons! Zo mooi, het was best een grote en super mooi te zien vanaf de boot!! We hebben hem wel 4 keer kunnen bekijken en toen ging hij een ander rustig plekje zoeken..

Gisteren was weer een dag met veel studeren... En na het studeren ging ik naar een cursus, vanuit stage, over hechtingsstoornissen. Erg interessant! 's Avonds zijn Nardi en ik nog lekker Kralendijk in gegaan, er was wat live muziek en 't was erg gezellig!

Nou lieve mensen, ik ga me klaarmaken om deze nieuwe dag te beginnen!
Tot over twee weekjes!

Ayó!

  • 21 April 2013 - 00:09

    C. Romeijn_kammeraat:

    Hoi lieve Anne,

    Nog een keer een mailtje Richting Bonaire,
    naarAnne,die daar een stage heeft gelopen op de basisschool
    Met groot enthousiasme heb je deze klus geklaard en hoop je begin
    Mei weer met je 2 vriedinnen naar huis te vliegen en je te laten knuffelen
    en kun je terugkijken op een bijzondere periode mt ups en dows,
    misschien krijg je nog een periode met heimwee naar bonaire
    maar eerst een poosje aklimatitieseren, en dan komt de start naar de grote
    afronding van deze opleiding. Serkte en een goede reis terug. We zien elkaar
    spoedig, poes en hond verlangen naar je.Dag meid Houd je goed! Slaap goed!

    SLAAP wel en tot spoedig ziens OMA en ook OPA.



  • 21 April 2013 - 20:52

    Mieke:

    Ha Anne,

    Wat zal dat wennen zijn straks, in dit kikkerlandje! Voor ons wel gezellig, om je er straks weer bij te hebben want je wordt wel gemist hoor, met verjaardagen en natuurlijk als trouwe oppas...
    Geniet nog even volop en we kijken ernaar uit om je binnenkort weer te zien.
    Dikke kus,
    Miek & co

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

love - believe - music - dream - wish - imagine - hope

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 16095

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 05 Mei 2013

Bonaire!

Landen bezocht: