Vakantie! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 April 2013 | Bonaire, Kralendijk

Bon Tardi!

Wat vliegt de tijd nu zeg! Over 3,5 week ben ik alweer thuis in Nederland! Het is gek om me dat te realiseren, gek om te bedenken dat ik dan dit mooie eiland weer moet verlaten, maar ook heerlijk om me te bedenken dat ik dan weer lekker thuis ben! We hebben nog veel plannen hier die we nog willen uitvoeren, dus de tijd zal vast gaan vliegen!

Afgelopen week had ik vakantie. Anderhalve week vrij vanwege pasen! We hadden een aantal plannen die we wilden doen, kayakken door de mangrove en een paardrijtocht maken, maar dit is helaas beiden niet door gegaan. Moeten we dus maar gauw gaan plannen voor de komende weken nog!!

In de vakantie hebben we elke ochtend (okee, bijna elke ochtend) gestudeerd. Ja, ook dat moet hier, en hier is de verleiding nog groter om dat maar eens lekker uit te stellen! Het zonnetje schijnt, het strand is dichtbij, we horen een terrasje roepen.. allemaal leuk excuus, maar deze vakantie moesten we toch echt eens in actie komen! Dus zo gezegd zo gedaan, we hebben best wat kunnen doen op deze manier!

In de middagen zijn we naar Jibe geweest, lekker relaxed aan het zwembad gelegen, gewoon genieten van Bonaire. Verder niet hele bijzondere dingen gedaan. Wel hadden we de hele week Lola, de hond van mijn familie hier! Dat was best fijn, want aangezien er twee dagen voordat Lola kwam hier de fietsen gejat waren, vonden we een waakhondje geen slecht plan! Goeie timing dus! Wel een nadeel; Lola was elke ochtend vroeg wakker... Dus een echte uitslaap-vakantie of dagje zat er niet in! We hebben met Lola gezwommen in zee, wat ze niet zo leuk vond. Ze wist niet hoe snel ze het water weer uit moest! Leuk geprobeerd, maar geen echt succes dus!

Vrijdag ben ik lekker naar het uitzichtpunt gereden met de scooter. Eens testen of de scooter zo goed omhoog kon rijden! Wat was het mooi om vanaf daar Bonaire te bekijken! Ik zag Jibe liggen, kon zien hoe klein Klein Bonaire eigenlijk is, de zoutpannen zag ik, Flamingo Airport, de westkust, mijn stageschool... Alles is vanaf daar te zien! Ik zat te genieten van de rust en stilte, de vogeltjes en de wind was het enige wat ik hoorde. Oja, en af en toe een geitje! Heerlijke plek om even je gedachten los te laten en te genieten.

Zaterdag ben ik eerst met mijn tante naar mijn neefje gaan kijken. Hij had kitesurfles, echt gaaf om te zien! Ik lekker bijbruien op het strand en ondertussen mijn neefje bewonderen, wat tof! Daarna ben ik samen met Nardi naar de Lagun gegaan, we wilden lekker uitwaaien en kijken of we nog een schildpad konden vinden. Het is gelukt! We hebben zo'n 3 schildpadden gezien, weer zo mooi! En daarna zijn we neergeploft op een steen en hebben we de eindeloze oceaan bekeken, de golven die meters hoog tegen de rotsen knalden en genoten van het middagzonnetje. Tsja, klinkt best goed hè, dat leven hier? ;-) 's avonds lekker bij Bobbejans gegeten, daar waren we alweer een tijdje niet geweest. Heerlijk!

Zondag begonnen we met een ontbijtje (of meer brunch) bij Spice Beachclub. Daar hebben ze keuze uit verschillende ontbijtmenu's, en heb ik een heerlijk full american breakfast gegeten. Wat was het veel, maar lekker!! Goed begin van de dag, zo'n ontbijtje aan de zee.
Daarna weer huiswerk gemaakt en eind van de middag zijn we naar Denise gegaan voor haar poolparty. Was erg gezellig daar!! :)

Maandag begon stage weer en ik had heel veel zin om weer te beginnen! De vakantie was leuk, maar voor mij ook zeker lang genoeg. Dus de wekker ging weer om 5.30 (wat wel weer even wennen is hoor!) en we konden weer lekker naar stage. Fijn om de kids weer te zien! Maandag middag boodschappen, dinsdagmiddag presentatie onderzoek voorbereiden en gistermiddag zijn we nog even naar het uitzichtpunt gereden. Met zijn drietjes dit keer! Ik zat met Jolanda achterop en wat heb ik gelachen! Na een stuk langzaam stijgen reden we een bocht om, en ik wist natuurlijk wat er komen ging; een héle stijle helling! Toen ik alleen ging was ik al erg benieuwd of hij het ging redden, maar ging dat zonder moeite. Nu zaten we alleen met zijn tweetjes op de scooter... En Jolanda, die heb ik nog niet vaak bang gezien, maar toen...! Ze klemde zich vast om mij en riep alleen maar; GAS GEVEN, GAS GEVEN, NIET LOSLATEN, OMHOOG OMHOOG OMHOOG! HEEEELP! De scooter heeft het gewoon gered, we kwamen alle drie veilig boven.. natuurlijk. Daar genoten van het uitzicht. In eerste instantie was het de bedoeling dat we daar boven de zonsondergang gingen kijken, maar helaas zat er nog een heuvel voor precies waar de zon onderging. Maar Nardi en Jolanda waren nog niet op die plek geweest, dus het was niet voor niets dat we daarheen gereden waren!

Vandaag is de dag hier net begonnen, het huis ontwaakt hier langzaam aan... Tijd om een ontbijtje klaar te maken en even wat te gaan studeren. Want vanmiddag hebben we daar geen tijd voor, Nardi en ik gaan namelijk duiken!! In mijn volgende reisverslag zullen jullie lezen hoe dat was, maar ik ben erg benieuwd! Het snorkelen is hier heel gaaf, dus het duiken zal vast een hele mooie ervaring worden!

Heel veel liefs!!

Ayó Dushi's!!

  • 11 April 2013 - 16:41

    Anke:

    Hallo Anne, wat hebben jullie veel plezier daar, en zo hoort het ook!
    Ben benieuwd hoe het duiken is gegaan, waarschijnlijk een topervaring:)
    Nog lekker genieten de laatste weken, veel foto's maken zodat al je herinneringen
    'levend' blijven. Dat laatste zal trouwens wel lukken!

    Anke

  • 11 April 2013 - 16:49

    Lucille:

    Jaaa, eindelijk weer even tijd gemaakt om je fijne verhaaltjes te lezen... Je vertelt alles zo mooi en beeldend dat het net lijkt of ik er bij ben geweest op het uitzichtpunt... En er komen natuurlijk ook weer een heleboel india-scouter herinneringen boven,, leuk leuk lang leve het avontuur!
    ben benieuwd naar de duikverhalen en fototjes ook misschien van de bonairese onderzeewereld...
    geniet!

  • 11 April 2013 - 18:38

    Nesibe:

    Ik moet eerlijk bekennen dat mijn eerste reactie 'Jeeeej, nog 3,5 week ' was! Jullie hebben het in elk geval erg leuk! Houden zo! Geniet er nog lekker van:) Heel veel liefs, Nesibe

  • 14 April 2013 - 17:26

    W.m.hofte:

    lieve anne,
    dat was me wat je noemt een verslag van het goeie leven,
    maar het eind is in zicht,en dat is ook niet verkeerd.
    dit zal mijn laatste brief wel zijn,maar vind dat ik mijn best heb gedaan.
    geef mezelf even een complimentje!
    dag lieve schat,tot gauw in nederland.
    liefs omi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

love - believe - music - dream - wish - imagine - hope

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 16100

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 05 Mei 2013

Bonaire!

Landen bezocht: