Genieten! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu Genieten! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu

Genieten!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

22 Maart 2013 | Bonaire, Kralendijk

Halloooo allemaal! :)

Wat is de tijd nu hard aan het gaan zeg! Een week of 2 geleden zat ik op de helft, nu ben ik over 6 weken alweer thuis.

Afgelopen week heb ik weer leuke dingen meegemaakt!
Zoals ik in mijn vorige blog geschreven had moest ik vrijdag ochtend op stage afwachten hoeveel kinderen ik in mijn klas zou krijgen. Mijn eigen groep, of weer een halve groep erbij vanwege zieke leerkrachten? GELUKKIG kon ik deze dag lekker mijn eigen klasje draaien. Wat waren de kinderen druk, het was duidelijk aan ze te merken dat ze de dag ervoor helemaal hun structuur kwijt waren en dat dit veel effect had op de kinderen. Maar, daarna had ik dan ook heerlijk weekend. Ik was dan ook wel echt aan weekend toe, een dag extra draaien en dan ook nog met een dubbele klas tikte hard aan!
Vrijdag avond hebben Nardi en ik ons op de bank geinstalleerd, met een filmpje erbij. We hebben Chocolat gekeken en hebben er een echte meiden-wegzwijmel-avond van gemaakt met Johnny Depp natuurlijk. Heerlijk veel gelachen! :)

Zaterdag hebben weer een flinke portie fruit gehaald. Wat zijn we blij dat er eens in de 2 weken een fruitkraam voor de AH staat, die wél betaalbaar is! Inslaan dus! Na de boodschappen en nog een paar winkels hebben we nog even lekker aan het zwembad gelegen. Eigenlijk gewoon een rustig dagje. 's Avonds kwamen hier twee vrienden een film kijken, maar ik viel tijdens het eten al bijna in slaap ^^ Okee dan, verstandig zijn is af en toe geen slechte keuze, dus ik ben om een uur of 9 maar lekker gaan slapen.

Zondag zijn we met zijn drietjes naar Jibe City gegaan. Ik heb een windsurfkaart met 20 uur gekocht, maar ik weet niet of ik dat nog ga redden in 6 weken. Dus, ik moest van mezelf weer eens de plank op! Nardi en ik op de plank, onze surf-instructeur Jolanda mee het water in. Elke keer als ik langs haar kwam, kreeg ik weer een tip. Heel fijn! :) Na een half uurtje zei Jolanda dat ik wel een kleinere plank kon halen (betekend dus minder balans.......), dus dat heb ik gedaan. Was weer even wennen, maar al vrij snel kon ik hier wel op blijven staan en varen. En toen begon het leukste. Jolanda ging mij uitleggen hoe je de beachstart kan doen. Dit betekent dat je het zeil al in je hand hebt, opstapt en direct weg vaart. Ze heeft het uitgelegd en voorgedaan, en toen was het mijn beurt... En ja hoor, in één keer stap ik er op en vaar ik weg! Haha, ik moest erg lachen om mezelf! Natuurlijk is het daarna nog maar één keer gelukt, het was een beginnersgelukje, maar leuk was het zeker.
Eind van de middag stak de wind goed op en verdween de zon. Op de scooter terug naar huis was koooouuuuddd! Nardi en ik hebben thuis met een kop thee en chocolade opgewarmd, zo koud hadden we het! Ons plan was in eerste instantie om qua avondeten de overige pasta van vrijdag te eten, maar 'helaas'... die rook niet meer goed..... Dus tsja, dan zit er niets anders op dan uit eten te gaan hè!? Heerlijk gegeten bij Bobbejans, wat inmiddels ons vaste tentje begint te worden! Hmmm!

Maandag, dinsdag en woensdag heb ik weer voor de klas gestaan. Geen hele bijzondere dagen, ik geniet nog steeds lekker van de kids! Dinsdag avond hebben we ons even heel Hollands gedragen, we hebben namelijk boerenkool met worst gegeten! Mocht je je afvragen hoe dat smaakt in 30 graden, héél lekker!

Woensdag middag en donderdag middag hadden we oudergesprekken op stage. Ik heb de gesprekken niet zelf gevoerd, mijn mentor heeft dit gedaan, maar ik heb wel aangevuld enzo. Erg leuk om mee te maken, maar ik vond het niet echt anders dan in Nederland.
Verder heb ik woensdag avond hardgelopen. Ja, echt waar. Hoe lang ik het ga volhouden weet ik nog niet (ik gok eigenlijk niet zo lang), maar het idee vond ik erg leuk. En 's avonds is het best te doen hier qua temperatuur, lekker over de boulevard!

Gisteren hebben we 's ochtends even aan ons onderzoek gewerkt, en daarna zijn we voor de tweede gesprekkenmiddag naar stage gegaan.
's Avonds hadden we met een groep vrienden op het strand afgesproken. We hadden er een vuurtje bij, iemand had zijn gitaar mee en het was een super gezellige avond! Wat is dat toch genieten zeg, zo 's avonds aan zee met gezelligheid! :)

Vandaag zijn Nardi en ik samen op stap geweest. We zijn lekker gaan scooteren langs de kust. Natuurlijk ook even snorkelen, op een hele mooie plek. 1000 steps heet het daar, en daar kan je eerst een heel stuk snorkelen in 'relatief ondiep' water, waarna er een afgrond komt die RECHT omlaag gaat. Ik was natuurlijk nieuwsgierig dus ben even bij de afgrond gaan kijken, toen ik ineens twee duikers zag zwemmen onder mij. Gek is dat zeg! Ze hebben mij niet eens gezien, omdat ik gewoon boven ze zwom en de vissen natuurlijk onder hun. Duiken willen wij hier ook nog gaan doen, staat op onze planning in de vakantie.
Nadat we even in de zon hebben gelegen zijn we verder gescooterd naar de oostkust, waar de wilde golven tegen de rotsen knallen. Super mooi daar, echt een plek om even stil te zijn en van het leven te genieten. Dus dat hebben we dan maar gedaan!
Nu gaan we ons klaarmaken om zo lekker uit eten te gaan. Want tsja, als je dan toch hier bent, moet je er wel van genieten toch?

Heel veel liefs vanuit het zonnetje!

Ayo dushi's!

  • 22 Maart 2013 - 23:22

    Joran:

    Hee schat,

    Wat heb je weer een super verslag geschreven!
    I'm proud of you!

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

love - believe - music - dream - wish - imagine - hope

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 16108

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 05 Mei 2013

Bonaire!

Landen bezocht: