Stage, studeren en chillen. - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu Stage, studeren en chillen. - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anne Romeijn - WaarBenJij.nu

Stage, studeren en chillen.

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

14 Maart 2013 | Bonaire, Kralendijk

Bon nochi! :)

Vorige week donderdag hebben we hard gestudeerd hier in ons fijne huisje. Na het harde werken vonden we dat we ons zelf mochten belonen, met... een bezoekje aan de KFC 's avonds. Nou ja, belonen... Als je op Bonaire bent zonder MacDonalds, dan maar eens de KFC uitproberen, gewoon omdat je dat toch één keer gedaan moet hebben. Helaas niet echt voor herhaling vatbaar, dus dat doen we maar niet meer!
Vrijdag heb ik 's ochtends nog wat aan mijn rekenonderzoek gewerkt van vorig semester, en daarna met Jolanda een bezoekje aan de kapper gebracht. Mijn haar leek wel voor meer dan de helft dood te zijn, dus dat was hard nodig! Er moest best een stukje af (en ooh, het was juist zo lang geworden door de zon!) maar gelukkig heeft het nog wel wat weekjes om goed te groeien... Daarna zijn Nardi en ik lekker gaan relaxen aan het zwembad, we vonden het hoog tijd om weer even aan ons zelf te denken en weer wat bij te bruinen. We besloten eind van de dag om op een terrasje te gaan zitten, maar aangezien alles vol zat moesten we een andere oplossing bedenken... We wilden aan de zee wat drinken, en genieten van de zonsondergang, maar besloten dan maar bij een lokale snackbar wat drinken en bitterbalen te halen en dit aan de waterkant te nuttigen. Tsja, ook best het goede leven zo hoor, dat creëeren wij wel zelf!

Zaterdag besloten we naar Jibe te gaan. Nardi en ik gingen wat eerder dan Jolanda, we wilden gaan lunchen bij een local food tentje genaamd Maiky Snack. Dit ligt op de weg naar Jibe, en om je even voor te stellen; deze weg bestaat uit een geasfalteerde weg tussen de cactussen, droge grond en struiken. We werden door een bord een zandweg op gestuurd, die we moesten volgen. Af en toe weer een bordje dat ons bevestigde dat we nog goed reden, maar de hobbels leken wel steeds erger te worden. Zaten we dan hoor, met zijn tweetjes op één scooter! Maar, het was de moeite zeker waar. Eenmaal aangekomen (Goh, zou dit het echt zijn?) hing daar op een soort schoolbord de menukaart. Er waren bijna alleen maar locale mensen, de menukaart was geheel papiaments. Wat ik er uit kon halen was vissensoep, leguanensoep en nog een visgerecht. De rest hebben we maar laten vertalen... We hadden de keuze uit verschillende locale gerechten zoals bovenstaande, maar ook geitensoep en gestoofde geit.. Tsja, toch maar lekker veilig gekozen, gebakken vis met funchi (een soort mais-gerecht, wordt hier veel gegeten). En het smaakte goed!! Daarna met volle buikjes de hobbelweg weer terug, en de route naar Jibe gereden om daar nog even te chillen in de namiddag.
's Avonds hebben we lekker gegeten en daarna zijn we naar de verjaardag van een collega van stage gegaan. We wilden hier maar even heen, omdat er op Jibe nog live muziek zou zijn. Maar, gezelligheid kent geen tijd, dus uiteindelijk om half 1 van de verjaardag vertrokken, toen de live muziek al láng voorbij was. Maar, een geslaagde avond was het zeker!

Zondag was het weer even tijd voor de studie, ik had mezelf voorgenomen nu eindelijk rekenen eens af te ronden zodat ik hem opnieuw kon laten beoordelen. Tussen het studeren door lekker aan het zwembad gelegen, en daarna stage voorbereid voor maandag.

Maandag kwam er bezoek uit Nederland, twee docenten van de PABO kwamen bij ons kijken. Een van deze docenten is mijn studiecoach en de ander werkt op een pabo in Zwolle. Ze kwamen kijken in de klas, en aan het eind van de dag hadden we met zijn allen (docenten, Nardi en Jolanda) een gesprekje over hoe het hier allemaal gaat, wat we van de stage vinden en wat we al geleerd hebben etc. Ze hebben leuke vragen gesteld die weer denkstof met zich mee brachten, altijd leuk! En ik moet zeggen, het is fijn om aan je studiecoach te kunnen laten zien dat je je plekje gevonden hebt op een school, in een klas, ver van je vertrouwde omgeving. Geeft best een goed gevoel! :)

Dinsdag was een gewoon stagedagje, waar ik niet zo veel over te vertellen heb. 's Avonds heb ik lekker gegeten bij mijn familie hier, wat was het gezellig! Heerlijk veel gelachen, voelt goed om een tijdje zo bij ze in de buurt te 'wonen'! Na het eten nog een lekker ijsje gehaald bij Gio's Gelateria, en toen was het tijd om weer naar huis te gaan.

Woensdag, gisteren, was ik een dagje vrij. Nardi en Jolanda hadden wel stage, maar ik heb twee dagen gewisseld omdat ik vandaag en morgen inval voor mijn mentor. Ik heb lekker Kralendijk door gewandeld, ben op een terrasje gaan zitten en besloot daarna even aan het zwembad te gaan liggen. Wederom, living the good life! Alles poco poco, rustig aan, en vooral niet vergeten te genieten! 's Middags toen de meiden weer thuis waren met Nardi nog even Kralendijk in gegaan, weer leuke kleertjes gescoord, en 's avonds zijn we saampjes uit eten geweest. Heeeeerlijke pizza gegeten! :)

Vandaag was een vermoeiend dagje op stage. Ik kwam op school aan, en er werd van alles geregeld en gestresst. Wat bleek, er waren 3 leerkrachten ziek en mijn mentor op cursus. Conclusie; er waren niet genoeg leerkrachten om alle klassen op te vangen, dus één van de kleutergroepen moest gesplitst worden over de andere 2 groepen... Ik voelde de bui al hangen, en ja hoor, ik stond vandaag dus voor een klas met 31 kleuters! Wat een gezelligheid... of vooral; wat een gekkenhuis! Ik heb niet het idee dat ik de kinderen iets heb kunnen leren, maar ik was blij dat alle kinderen heel en blij naar huis konden om kwart voor 1. Ik ben benieuwd naar morgen, of het weer zo'n dag wordt of dat er toch weer iemand beter is. Ik hoop op het tweede, maar anders zit er niets anders op... Ik weet wel dat ik hier al best wat geleerd heb, want als dit in mijn eerste weken gebeurd was had ik deze dag waarschijnlijk heel anders beleefd! Stiekem ben ik dus nu best een beetje trots op mezelf. :)

En hiermee ga ik lekker afsluiten, ik dacht dat ik weer weinig te vertellen had maar tijdens het schrijven verbaas ik mezelf altijd hoe ver ik toch kom! Oja, en nog één leuk berichtje.. Het harde werken afgelopen weekend voor rekenen was de moeite waard, ik heb vandaag de beoordeling teruggekregen en mijn rekenminor is afgerond! Yes!

Liefs!
Anne

  • 14 Maart 2013 - 23:34

    Anke:

    Nou in ieder geval drukke, gezellige, leerzame, warme weken weer achter de rug!
    Zo maak je nog eens wat mee:)
    Leuk om je verslag te lezen, en wat nog leuker is: heel veel kan ik zo voor me zien, geweldig!

    Geniet lekker verder!!

    Groetjes vanuit een koud, koud Soest!

  • 15 Maart 2013 - 09:38

    Nesibe:

    Wat is Bonaire toch een heerlijk eiland. Heerlijk om even na het studeren/stage even een duik te nemen, op een terrasje te zitten en lekker te zonnebaden. Geniet er lekker van!! (k geloof dat jullie dat zeker weten doen;)) Heel veel liefs!

  • 17 Maart 2013 - 14:13

    Anneromeijn:

    Lieve Anne, Wat heb jij weer een lang verslag gemaakt. Het klint in grote lijnen heel posititief met zo nu en dan een dipje, maar dat hoort erbij. Voordat je het weet ben je

  • 17 Maart 2013 - 16:00

    Jip:

    Hoi Anne,
    Piet was deze week jarig en vandaag had hij zijn feestje.
    Het was erg leuk, maar wel jammer dat jij er niet was.
    Groetjes Jip

  • 17 Maart 2013 - 16:09

    C.romeijn Kammmeraat:

    Lieve anne
    Wat heb je weer een lang vrslag gemaakt.Het klinkt in grote lijnen heel positief met zo nu en dan een dipje, maar dat hoort erbij. Voordat je het weet,ben je weer in Baarn in de kou.maar dat went ook weer.Deze maanden zijn erg belangrijk voor je toekomst Nu ga ik je vertellen wat ik heb beleefd.Afgelopen week ben ik met je Mam gaan sjoppen in Amersfoort. Ik kocht een Toze jasje voor het komende voorjaar.Roomkleur met roze,blauwe en zachtgroene kleuren,heel lieflijk, maar een bijpassend bloesje was nergens te vinden,en buiten regende het pijpestelen.Dus doken we een restaurantje in en bestelden wij een lekkere salade met vannalles erin .Nog even 2 winkels langs en zag je moeder een lang vest hangen ,met een bijpassende broek dus waren er twee vrouwen blij. Snel naarj ulie
    ljullie huis waar je moeder een heerlijk maal op de tafel toverde.Oma gaat nu stoppen,, We denken aan je en wensen je een goede week . Liefs van Oma Toos.
    n

  • 17 Maart 2013 - 21:53

    Piet:

    Hoi anne, wat een leuke berichten allemaal.

    Hier gaat alles goed.deze komende week ga ik met jouw vader en marieke een paar dagen skieen in chatel in frankrijk. Lache he, hebben we heel erg veel zin in.

    Nou, geniet in het mooie bonaire en als je die andere broer tegen het lijf loopt doe m dan de groeten van me. Natuurlijk ook aan sas, skye en sil!
    Aju en hugs van ons alle 6
    Piet

  • 17 Maart 2013 - 21:53

    Piet:

    Hoi anne, wat een leuke berichten allemaal.

    Hier gaat alles goed.deze komende week ga ik met jouw vader en marieke een paar dagen skieen in chatel in frankrijk. Lache he, hebben we heel erg veel zin in.

    Nou, geniet in het mooie bonaire en als je die andere broer tegen het lijf loopt doe m dan de groeten van me. Natuurlijk ook aan sas, skye en sil!
    Aju en hugs van ons alle 6
    Piet

  • 18 Maart 2013 - 11:13

    Saskia:

    Stage, studeren en chillen. Goeie titel die de lading helemaal dekt! Wil ik ook!!!

    Dat chillen bedoel ik :-)
    Het klinkt allemaal weer heerlijk! Fijn hoor, dat je die rekenminor afgerond hebt!
    XXX HAVE FUN!

  • 21 Maart 2013 - 10:20

    W.hofte:

    lieve anne,
    heb zojuist je kaart ontvangen,ontzettend leuk.
    zul je goed smeren tijdens het zonnebaden!!
    gelukkig,dat jullie terugkomen in de lente,want
    momenteel is het nog hartje winter in holland.
    wel fijn dat het een leerzame stage is.
    lot komt zo even koffiedrinken.
    doe de groeten aan saskia en martien.
    veel liefs van omi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

love - believe - music - dream - wish - imagine - hope

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 16110

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 05 Mei 2013

Bonaire!

Landen bezocht: